Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Camera voorkomt ongelukken tijdens werken met een heftruck"

De nieuwe Linde Reverse Assist Camera van Linde Material Handling (MH) is nu via Motrac verkrijgbaar. De op AI gebaseerde achteruitrijcamera onderscheidt realtime mensen van objecten en gebruikt een waarschuwingssysteem met meerdere geluidssignalen om botsingen tussen intern transport en voetgangers in magazijnen en productiegebieden te voorkomen. De achteruitrijcamera is verkrijgbaar als volledig geïntegreerde oplossing op nieuwe trucks én als retrofit optie. De camera kan op zichzelf worden gebruikt of worden gecombineerd met bestaande Linde hulp- en veiligheidssystemen.



"Veiligheid op de werkvloer speelt tegenwoordig een prominente rol in de overgrote meerderheid van bedrijven, en terecht," benadrukt Fabian Zimmermann, Product Manager Safety Solutions bij Linde MH. "Steeds weer leiden ongelukken met intern transport tot ernstig letsel, op zelfs dodelijke ongelukken. De oorzaken zijn talrijk en variëren van onvoorzichtige voetgangers en onoplettende bestuurders tot simpelweg het vergeten over de schouder te kijken bij het achteruitrijden," zegt Product Manager Zimmermann.

"Met ons 'Vision Zero'-concept hebben we ons tot doel gesteld om ongevallen in de intern transportwereld volledig te voorkomen - vooral ongevallen waarbij mensen gewond raken. Investeringen in veiligheidsassistentiesystemen betalen zich in meerdere opzichten terug, want naast persoonlijk leed helpen ze productiviteitsverlies te voorkomen en kosten te sparen," legt de specialist in veiligheidsoplossingen van Linde uit.

De camera is ontwikkeld met behulp van kunstmatige intelligentie en heeft ‘geleerd’ om mensen te onderscheiden van andere obstakels die aan de achterkant van de truck verschijnen. Als het systeem een persoon detecteert in een bepaalde hoek rond de camera, wordt een waarschuwingssysteem geactiveerd en geeft het het gevaar op verschillende manieren weer. De chauffeur wordt zowel visueel via het display als via een akoestisch waarschuwingssignaal gewaarschuwd voor het potentiële gevaar. Daarnaast kan een automatische verlaging van de rijsnelheid worden geactiveerd om het risico op een ongeval verder te minimaliseren.

"Door het algoritme alleen te richten op de ernstige aanrijdingen waarbij mensen betrokken zijn, voorkomen we dat bestuurders ongevoelig en uiteindelijk immuun worden voor de waarschuwingssignalen," zegt Zimmermann. Om het aantal signalen te beheersen, kunnen de alarminstellingen worden beperkt tot wanneer de truck daadwerkelijk in de richting rijdt waar mensen aanwezig zijn.

Voor meer informatie:
Motrac Intern Transport
Rondebeltweg 51
1392 BP Almere
+31 (0)88 7377 772
website@motrac.nl
www.motrac.nl

Publicatiedatum: