Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zesde Sierteelt Marketing Event – ‘Experience Marketing: Your Marketing Experience?’

Donderdag 29 september werd het zesde Sierteelt Marketing Event georganiseerd. Het thema was dit keer Experience Marketing en daarom was als inspirerende locatie Bomencentrum Nederland in Baarn gekozen. Ruim 70 sierteeltmarketeers lieten zich onderdompelen in de wereld van de Experience Marketing, die draait om de beleving van een product.

Hoe breng je een authentiek verhaal voor een merk naar buiten, hoe creëer je beleving, belevenis en ervaring, kortom een Experience. Deze vragen stonden centraal tijdens het inmiddels zesde Sierteelt Marketing Event, georganiseerd door NIMA Community Foodchain- & Agrimarketing (FAM).

Doen wat je vertelt
Na het openingswoord van Cock van Bommel, lieten Monique Kemperman en Esther de Waard van Bloemenbureau Holland zien hoe zij een Experience creëren. Eind 2021 hebben zij in een Houseplant hide-out in Londen mensen laten ervaren wat ‘plant bathing’ met je kan doen. Voor de hide-out en de gemaakte video was volgens BBH ook veel aandacht in de media en op social media. Er werd zowel online als offline veel over de campagne gesproken.

Volgens Matt van der Poel, partner en Chief eXperience Officer (CXO) van Fresh Forward, is het belangrijk helder te krijgen waar je echt in gelooft, wie je echt bent. En om mensen aan te zetten tot positieve verandering. Om impact te maken met Experience marketing is het volgens Van der Poel belangrijk dat je niet alleen een verhaal vertelt, maar dat je vooral laat zien dat je doet wat je vertelt.

Vrienden
Hans Blokzijl van Bomencentrum Nederland is zelf boomkweker en heeft het Bomencentrum aangelegd om (potentiële) klanten zelf te laten zien waarom een boom ergens wel of niet geschikt voor is. Het terrein van 50.000 vierkante meter met 2 duurzame gebouwen biedt volop inspiratie op gebied van bomen, planten én duurzaamheid.

Raymond Klompsma, onder andere bekend van www.sprs.me, stelde de vraag wat er zou gebeuren als je klanten als vrienden zou behandelen. Als je klanten als vrienden behandelt, wordt alles leuker, stelt hij. Het zijn mensen, die ervaringen verzamelen en herinneringen maken. Behandel ze dan ook zo.

Sierteelt Marketing Event 2023
De zesde editie van het Sierteelt Marketing Event werd georganiseerd door Caroline Nederpelt, Ronald van Schie en Cock van Bommel van NIMA-community Foodchain & Agrimarketing. Het event is mede mogelijk gemaakt dankzij sponsoring van Bloemenbureau Holland.

In 2023 vinden de Sierteelt Marketing Events plaats op 30 maart 2023 en 28 september 2023.

Publicatiedatum: