Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gerbera United: “Minder trucks, meer tijd door inzet Connect”

Waar men voorheen dacht het zelf sneller te kunnen, maakt Gerbera United in de verdeling bij klanten op het veilingterrein in Rijnsburg sinds kort gebruik van cd Connect Dienstverlening van Royal FloraHolland. En dat naar volle tevredenheid. In onderstaande vertelt kweker W.P. van den Berg er meer over.

Jarenlang kwam Gerbera United met een vrachtwagen naar Rijnsburg en bezorgde daar zelf de geveilde producten aan klanten op het veilingterrein. “Aanvoeren, alles voor klanten klaarzetten en de boel uitzoeken en dan uitrijden naar de klanten”, beschrijft W.P. van den Berg, een van de eigenaren van Gerbera United, het proces. In 2012 voegde hij zijn eigen gerberabedrijf samen met dat van Dick Kooij en sindsdien is Gerbera United alleen maar gegroeid. “We zijn een van de grotere kwekers in daghandel, maar hebben kleine orders. Dus: emmertje hier, emmertje daar. Vooral in Rijnsburg gaan we goed.” En dat bleek de aanleiding om te kiezen voor Connect Dienstverlening van Royal FloraHolland.

Intern vervoer
“We hadden een ruimte in de verlaadhal in Rijnsburg en we spraken met onze buren af dat we iedere dag met een kleine vrachtauto komen, dat was prima. Goede buren onder elkaar. Maar op een gegeven moment werden dat twee truckjes vol handel. En dat ging naar meer dan drie. Dagelijks dertig tot vijftig karren. Dan wordt het daar erg druk in dat hoekje. Dus er ontstond discussie. Zeker in drukke tijden was het minder gezellig en een keer moest de bedrijfspolitie er zelfs aan te pas komen. Toen kwamen we in contact met Rick van Seggelen, Accountmanager Logistieke Diensten bij Royal FloraHolland. Die zei: ‘Wij kunnen dit interne vervoer voor je verzorgen middels de dienst Connect Logistiek’.”

Connect Logistiek houdt in dat Royal FloraHolland binnen een uur na de ontvangstscan, de daghandel binnen een uur maximaal aflevert bij de klant. Rick: “Sinds eind 2021 werken we nu samen met Gerbera United op de locatie Rijnsburg. Zij zetten de handel neer. Wij pakken het over. De chauffeur hoeft niet meer te wachten en kan gelijk verder. En wij rijden de stapelwagens met elektrotrekkers verder de interne distributie in.” W.P. beaamt: “Het is afleveren en go. Het zorgt voor een flinke tijdsbesparing waar we blij mee zijn.”

Als kweker en exporteur kunt u uw eigen transacties via een gratis track and trace volgen. Rick: “Verder werken we met korte lijnen. We krijgen vaak het bericht dat we groot en log zijn, terwijl we gewoon goed bereikbaar zijn. De directe telefoonnummers zijn beschikbaar voor afnemers van de diensten.”

Topsport
Ze waren behoorlijk sceptisch, bij Gerbera United. “Het was niet eens zozeer de prijs. De enige zorg die ik heb is: komt mijn handel op tijd bij de klanten. Over Royal FloraHolland hoor je daar best negatieve verhalen over, laten we eerlijk zijn. Ik was bang dat de bloemen te laat zouden zijn.” Rick: “Logistieke uitdagingen hebben we bij het afleveren van de gekochte producten op de klok, met name in de doorlooptijd. In de directe logistiek zetten we een mooie performance neer, ook dit huidige, drukke voorjaar.

W.P. noemt het pure topsport wat er ’s ochtends gebeurt bij Gerbera United “Om half 11 moet alles onderweg zijn. En ik word er op afgerekend als dat niet zo is. Maar het gaat goed. Ik hoor geen klachten en als ik niks hoor, dan is het goed.”

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: