Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Toscana Pelargonium al 20 jaar een succes

Toscana Pelargonium is al 20 jaar een begrip in de sierteeltsector. Tien jaar geleden kwam de genetica in handen van Florensis, Ball en P. van der Haak Handelskwekerij. Anno 2022 zijn de organisaties Pelargonium marktleider binnen Europa. De gezamenlijke krachtenbundeling van de bedrijven heeft geleid tot een metamorfose op branding gebied. Met een voorjaarscampagne rondom het merk neemt Florensis de klanten mee in het innovatieve merkverhaal van Toscana. 

Toscana onder de vleugels van Florensis en P. van der Haak Handelskwekerij
Samen met de Amerikaanse Ball groep nemen Florensis en Perry van der Haak in 2012 het complete Toscana productassortiment over van de Duitse veredelaar en producent Silze GmbH & Co. KG. Met de overname van genetica van de Duitse veredelaar Endisch in 2017, worden er variëteiten en series aan Toscana toegevoegd die complementair aan het merk zijn. Florensis CEO Leo Hoogendoorn zegt hierover: “We hebben Toscana nu 10 jaar onder onze hoede en wij zijn altijd trouw gebleven aan de oorspronkelijke propositie van het merk – het leveren van hoogwaardige Pelargoniums. De acquisitie van Silze, de productinnovaties die volgden, en de Endisch genetica overname hebben ertoe geleid dat Florensis nu marktleider is binnen Europa.”

Lees hier meer over de historie van het merk

Branding Toscana
De overname van Endisch genetica was het juiste moment voor een rebranding van Toscana Pelargonium. Er is een nieuw logo ontwikkeld en de catalogus kreeg een nieuwe look en feel. Het vernieuwde merkverhaal omvatte ook een duidelijkere segmentatie van het Pelargonium productassortiment.

De dieprode cover is het eerste wat opvalt aan de nieuwe Toscana catalogus. Het idee erachter is dat Florensis een betekenisvol concept wilde creëren met een eigentijdse, minimalistische en toch warme uitstraling. De aardrode tint wordt geassocieerd met terracottapotten, Italiaanse rode wijn, een groot bord spaghetti bolognese en de kleuren van enkele klassieke Pelargoniumsoorten.

La Dolce Vita
De definitie van Toscana is zacht, weidse Italiaanse landschappen met warme aardse kleuren, eenvoud en zonlicht. Het merk is een levensstijl, die staat voor "La Dolce Vita", het goede leven. Bloemen zijn een vorm van luxe die het leven altijd beter maken. Ze zijn vaak verbonden met een rijke tafel, een weelderig tuinfeest of gewoon een eenvoudig romantisch diner voor twee. De zin in het begin van de Toscana-catalogus vat het allemaal samen: “Toscana is La Dolce Vita” – Men, Women, Love, Food, Wine & Flowers – that’s all you need! De Toscana catalogus cover vertegenwoordigt elk jaar één van de elementen van dit "goede leven" thema.

Lees hier meer over de branding van Toscana

Flower Trials
Op de aankomende FlowerTrials van 14 tot en met 17 juni 2022 zijn kwekers van harte welkom om het huidige en nieuwste Toscana Pelargonium assortiment te komen bewonderen bij Florensis en Perry van der Haak. Natuurlijk staan er naast het Pelargonium assortiment ook andere Florensis Solutions in de spotlight zoals Petunia Bee’s Knees, Calibrachoa Cabaret®, Mandevilla Diamantina en Lavandula Lovers.

Voor meer informatie:
Florensis
Langeweg 77-85
3342 LD Hendrik-Ido-Ambacht
T: +31 78 623 3200
E: florensis@florensis.com
www.florensis.nl
Publicatiedatum: