Studenten ontwikkelen communicatieplan glastuinbouw op Floriade

Een groep van zes studenten van Aeres bracht eind november een bezoek aan de kas in aanbouw op het terrein van Floriade Expo in Almere. Aanleiding was de opdracht voor de studenten om een methode voor publiekscommunicatie over circulaire glastuinbouw te bedenken en te ontwerpen, zo schrijft Glastuinbouw Nederland.
 
De methode wordt ontwikkeld in afstemming met opdrachtgever Glastuinbouw Nederland (in samenwerking met Floriade Expo 2022) en deelnemers aan de High Tech Greenhouse en het Technology Innovation Center op de Floriade volgend jaar in Flevoland.

The Green House
Tijdens de Floriade Expo 2022 presenteert de Nederlandse glastuinbouwsector zich vanuit  The Green House. “In deze kas willen we de bezoekers laten beleven hoe verantwoord de Nederlandse glastuinbouw haar producten teelt en afzet, met als belangrijkste drijfveer een essentiële bijdrage te leveren aan de gezondheid en het geluk van mensen”, zo verwoordt Jakoline van Straalen namens Glastuinbouw Nederland.

Zowel de gebruikswaarde van de producten zelf als de innovatieve productiewijze wordt getoond. Daarbij ligt de nadruk op de meerwaarde, die zowel de producten als de productiewijze hebben, voor mensen en hun omgeving. De circulaire kas is een duurzaam productie-ecosysteem. In deze kas worden groente, bloemen en (pot)planten geteeld binnen een duurzaam systeem met aandacht voor mens, milieu en omgeving.

Helder concept
De kas op de Floriade is momenteel in aanbouw. Het complex bestaat uit verschillende onderdelen: Belevingskas (Green Love), waarin permanente en wisselende tentoonstellingen, kwaliteitscompetities (productiekeuringen) en proeverijen worden georganiseerd; Technology Innovation Center, hier worden tot de verbeelding sprekende innovaties uit de glastuinbouwsector getoond; High Tech Greenhouse, waarin de circulaire glastuinbouw centraal staat en waarin de gewassen gerbera, aardbei, paprika en potanthurium worden geteeld.

De opdracht aan de studenten moet resulteren in een helder en voor een algemeen publiek begrijpelijk communicatieconcept waarin de circulaire glastuinbouw duidelijk tot uiting komt.

Bron: Glastuinbouw Nederland


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven