Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hitte drukt de pret niet tijdens open dagen veredelaars

Ondanks het feit dat de fysieke displays nog niet onder de vlag van FlowerTrials plaats konden vinden dit jaar, zijn er toch vele veredelaars die op afspraak hun deur hebben geopend deze week. BPNieuws nam een kijkje bij een aantal van deze veredelaars (en normaliter FlowerTrials participanten). Vrijdag zullen we de fotoreportage delen, maar hieronder alvast een voorproefje.  

NB: Het team van de FlowerTrials zit zelf allerminst stil: de afgelopen dagen hebben ze de deelnemers en highlights gepresenteerd tijdens het digitale initiatief 'Studio FlowerTrials'. Klik hier om de opnames terug te kijken.

Positieve sfeer
Voor velen is vandaag de laatste dag van de open dagen. Het waren (en nog steeds) een aantal warme dagen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ondanks de hitte en het aantal bezoekers dat niet te vergelijken is met voorgaande jaren, is de sfeer uitermate positief. Dit om verschillende redenen: Ten eerste gaat het goed in de sector, daarnaast is men blij dat de producten eindelijk weer fysiek getoond kunnen worden en door de versoepelingen van de richtlijnen is er meer bezoek dan verwacht. De bezoekers komen voornamelijk uit Nederland, maar toch hebben een aantal locaties zelfs bezoek uit Duitsland, Frankrijk en zelfs Spanje mogen verwelkomen. 


Sirekit Mol van Beekenkamp met de Celosia Kelos Lunar, een nieuwe celosia die daglengte neutraal en vroegbloeiend is met aan elke scheut een bloem. De Lunar is in drie kleuren geïntroduceerd: roze, geel en magenta. 


Amir Dor, Ayala Zilberman (vanuit Israël) en Focco Prins van Danziger presenteren de Hello Yellow, een nieuwe gele petunia in de Capella serie. Volgens Ayala is er geen gelere petunia op de markt.  



Machteld Wijngaard, marketing & communicatie specialist bij Florensis International, bij hun Cabaret Tropicana MixMasters. De Cabaret serie werd groots gepresenteerd, omdat het terug was met nieuwe genetica wat resulteerde in grote bloem, sterkere kleuren en een vroegere bloei. Ook werd er bij Florensis ingezet op bijvriendelijke planten.


Daphne Hoogeveen, marketing & communicatie specialist bij Floritec, tussen de Chryssanten. Floritec presenteerde hun nieuwe uitstraling op het event. Ook waren er natuurlijk nieuwe soorten te zien en uitbreidingen van bestaande bekende rassen zoals de Maverick White en de Hardwell Bright en de Hardwell Yellow.