Enquêteresultaten bloemisten van Moederdag 2021

Hoe was Moederdag 2021 voor bloemisten? Bloemengroothandel Floranext in de VS hield een enquête onder 252 bloemenwinkels (86% in de VS, 8,1% in Canada, 5,4% internationaal) om te vragen hoe de dag verliep voor hun bedrijven. Hier zijn de belangrijkste vier conclusies:

  • De Moederdagverkoop was beter dan verwacht: meer dan 95% van de winkels zeggen dat de verkoop beter of hetzelfde was dan ze hadden verwacht. 
  • De problemen met de leveringsketens hadden geen effect op de energieke staat van de sector, maar hadden wel significante impact op prijzen: bijna 90% kon de bloemen die ze nodig hadden krijgen, maar 31% zei dat de prijzen van de groothandel een stuk hoger lagen dan normaal tijdens deze feestdag.
  • Websites blijven de grootste drijfveer voor de verkoop tijdens Moederdag: de meeste bestellingen worden gedaan via websites van bloemisten, gevolgd door bestellingen via de telefoon. Bestellingen in de winkel zijn minimaal.
  • Artistieke expressie blijft de sleutel tot succes voor bloemenwinkels: boeketten bleven het best verkopen voor meer dan 80% van de winkels.

Om de volledige enquête te lezen gaat u naar www.floranext.com.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven