marketingcampagne Sobolj

Russische moeders getrakteerd op chrysanten

In Rusland werd zondag 29 november Moederdag gevierd. Hoewel Moederdag  in Rusland nog geen lange traditie heeft, trekt deze dag  ieder jaar steeds meer aandacht. Voor de Nederlandse chrysantenkwekers, vanuit de campagne Just Chrysanthemum, zocht Russische marketingspecialist Sobolj naar mogelijkheden om Russische moeders op een gepaste manier in de bloemetjes te zetten.

Een mooie locatie in St.Petersburg werd omgetoverd tot een warme plek om met medewerking van vier Russische bloemistenstudio’s een prachtige inspiratiefilm te maken. Het voor Russen bekende restaurant Lili Brik was het decor waarin kleurrijke chrysanten de hoofdrol konden spelen.

De inspiratiefilm (hierboven) werd gedeeld via Flower Experience, het Russischtalige platform van Sobolj, inclusief het eigen Youtube kanaal en andere social media kanalen. Ook groothandel 7Flowers omarmde de campagne en deelde de film op haar kanalen. De film bracht zoveel positieve reacties en eigen verhalen van bloemisten, dat besloten werd om hier verder opvolging aan te geven. Het resultaat was een nieuwe videoclip, waarin het persoonlijke verhaal van bloemisten van het bijzondere ‘geef-moment van moederdag’ wordt getoond. Meer dan 32 bloemisten uit 15 verschillende Russische steden maakten hun mooiste chrysantenboeketten. Ieder boeket werd aan een moeder gegeven en daarvan werden ter plaatse korte spontane beelden gemaakt. Deze estafette van geefmomenten bracht moeders van Kaliningrad tot Kazan en Vladivostok tot ontroering (hieronder).

Valentina Botalova, -moeder, bloemist en eigenaar van een bloemenboetiek in Izjevsk-, reageerde hierop als één van de eersten: “Iedereen in de film is geweldig! Dank voor de organisatie van deze estafette en dank voor het positivisme dat het uitstraalt in deze bijzondere tijden”.

Sobolj is voor haar klanten altijd op zoek naar nieuwe manieren om zich te onderscheiden in Rusland. Interessante evenementen voor vakmensen of verrassende momenten voor liefhebbers van bloemen – Sobolj weet vaak de juiste snaar te raken. Natasja Mironova van Sobolj is trots op de waardering die zij krijgt, zowel uit Rusland als van haar klanten. Juist in deze tijden kan ik veel bereiken met mijn succesvolle digitale platform Flower Experience, zegt Natasja. “Daarbij richt ik mij vooral op een kwalitatief bereik van de boodschap. Het gaat er niet alleen om een groot aantal mensen te bereiken, maar ook om de manier waarop. Op die manier maak ik mensen in Rusland blij en tegelijk verzamel ik door waardevolle feedback ook relevante marktinformatie voor mijn klanten”.

bron: Sobolj


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven