Meer aanbieders en daarmee een groter centrum, het is een van de punten uit klantonderzoek uitgevoerd door Pyramide, groothandelscentrum in bloemen, planten en hardware. Het onderzoek diende om erachter te komen wat er speelt en om in te spelen op een veranderende, concurrerende en online georiënteerde markt.
"Graag willen wij weten wat de wensen zijn van onze klanten: wat wij als groothandel goed doen en verder kunnen verbeteren. En hoe zij met hun bedrijf op de uitdagende markt inspelen en hoe we hen daarbij kunnen ondersteunen.
Met dit onderzoek is bevestigd dat de huidige koers die we bevaren de juiste is en konden we deze verder verscherpen voor de komende jaren."
Samenvatting onderzoek
Pyramide: dichtbij en alles onder één dak
Pyramide wil graag weten waarom klanten bij hen inkopen en niet elders. Het feit dat het dichtbij is, is het meest genoemd (bijna drie kwart), de helft noemt prettige openingstijden, hartelijk klantcontact en volledig assortiment/alles onder één dak als beweegreden.
Inspiratie- en opleidingscentrum
Bijna de helft (49%) van de Pyramide-klanten wil graag bij het groothandelscentrum cursussen volgen.
Pyramide in de toekomst
Twee derde van de klanten is zeer tevreden over Pyramide in zijn algemeenheid. "We krijgen maar liefst een 8,2 gemiddeld. Voor klantvriendelijkheid is een 8,8 gemiddeld behaald. Dat is een mooie prestatie, maar geen reden om op onze lauweren te rusten. We stellen de genoemde aandachtspunten, zoals bijvoorbeeld meer aanbieders en dus een groter centrum, bijzonder op prijs."
Pyramide bekijkt intern welke uitkomsten er op korte termijn kunnen worden doorgevoerd in de werkwijze. "Naar de overige punten groeien we toe op de langere termijn. Graag danken we hartelijk de klanten die de tijd namen om hun mening te geven in dit onderzoek."
Bron: Pyramide