Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Smithers-Oasis Company heeft faciliteiten voor de productie van het bloemvoedingsmiddel Floralife op hun vestiging in het Verenigd Koninkrijk opgeschroefd.
Op de productielocatie van Smithers Oasis in Washington, een district in Tyne and Wear, staan drie productiefaciliteiten met een oppervlakte van meer dan 11.000 m2. Hier worden de bloemenproducten van Smithers-Oasis geproduceerd voor distributie op de Britse en Scandinavische markten. Ze zijn momenteel het enige bedrijf in het Verenigd Koninkrijk dat voedingsproducten voor snijbloemen produceert.
"Het Verenigd Koninkrijk is de grootste markt in Europa voor bloemen die via supermarkten worden verkocht," zegt directeur Europa, Marco Marques. "Met de onzekere economische uitdagingen van Brexit in het vooruitzicht wilden we Smithers-Oasis positioneren om deze belangrijke, lokale Britse markt zowel qua dienstverlening als que logistiek beter te bedienen."
Door de vloeibare bloemenvoeding met het Floralife merk lokaal te produceren, kan het product efficiƫnter en met lagere kosten aan klanten worden aangeboden. Het elimineren van de logistiek van importproducten verlaagt de vrachtkosten en is een duurzamere oplossing die aansluit bij de bedoeling van Smither-Oasis om de CO2-uitstoot te verminderen. De lokale productiemogelijkheden verbeteren ook de dienstverlening.
Marques zegt dat de beslissing om lokaal te gaan produceren, gebaseerd is op de overweldigende acceptatie van hun Floralife Express Technology bloemenvoeding in het Verenigd Koninkrijk. De stap weerspiegelt volgens Marques de toewijding van Smithers-Oasis aan de Britse bloemensector en hun belangrijkste bedrijfsstrategie om de bloemenhandel wereldwijd te bevorderen.