Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sobolj op FlowersExpo Moskou

Bloemenshows blijken effectieve marketingstrategie

Van 12-14 september nam Sobolj met haar online platform Flower Experience voor het eerst met een eigen stand deel aan de FlowersExpo in Moskou. Op deze stand bracht Sobolj, samen met partners JustChrys, HydrangeaWorld en Flowers by Macheliuk, haar ideeën over het promoten van sierteelt in Rusland tot leven. Dit gebeurde door middel van masterclasses door gerenommeerde arrangeurs, bedoeld als praktische informatiebron voor de aanwezige bloemisten. Op deze manier werden Nederlandse bloemen, en met name chrysanten en hortensia’s, onder de aandacht gebracht. De stand werd een kenniscentrum: dit nieuwe concept was een succes zoals in onderstaande video impressie te zien is.



Tijdens de beurs werd de stand naar schatting bezocht door ruim 1.500 bezoekers: bloemisten, eigenaren van de bloemenwinkels, bloemensalons, handel. Deze mensen kwamen niet alleen uit Moskou en St.Petersburg, ook uit steden als Tula, Permi, Saratov en Ekaterinenburg was er veel belangstelling.

Via de verschillende sociale-mediakanalen van Sobolj bereikten de foto’s en berichten met de nieuwste trends voor bloemwerken zo’n 200.000 personen. Daarbij komen dan nog de 17 miljoen mensen die het online magazine Argument en Feiten lezen: hierin staat een uitgebreid interview met Natasja Mironova, directeur van Sobolj. Partner van Sobolj, Flowers by Macheliuk plaatste ook een reportage op hun website en diverse sociale media kanalen, die door 60.000 personen werd bekeken.

Deelnemende partner JustChrys kijkt ook tevreden terug op deze nieuwe beurs-ervaring. “Wij kiezen altijd bewust voor samenwerking met lokale partijen. Op de IPM maken Duitse bloemisten een vertaling met onze producten en op Fleurex staat in oktober een Brits team klaar. Via Flower Experience is door Russische bloemisten op hele eigentijdse wijze met onze bloemen gewerkt, maar wel passend bij de Russische cultuur. Bovendien was er voldoende ruimte voor interactie met de bezoekende bloemisten en hebben we veel content kunnen creëren. Hierdoor kunnen we gezamenlijk onze campagne op Rusland verder uitbouwen en nog beter aansluiten bij de behoeften van de Russische bloemist.”


Voor meer informatie:
Sobolj
Natasja Mironova
Postbus 2622
1000 CP Amsterdam
+ 31 (0) 299 40 1582
[email protected]
sobolj.eu

Publicatiedatum: