Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
hortensiakweker Søren Schroll, Denemarken

"Retail wordt veeleisender"

Het leveren van producten aan retailers is de laatste jaren ingewikkelder geworden. Bedrijven worden steeds groter en stellen meer eisen. Volgens de Deense hydrangea kweker Søren Schroll van Schroll Flowers willen retailers meer kleuren, grotere hoeveelheden en, boven alles, hoge kwaliteit. "Het is voor veel kleine kwekers een uitdaging om aan deze eisen te voldoen", zegt hij.


Carsten en Søren Schroll.

Meer kleuren
"In het verleden vroegen winkeliers alleen om roze, witte en blauwe hortensia's. Nu willen ze hun klanten echter een breder assortiment aanbieden met meer en uniekere kleuren die gedurende het seizoen veranderen," legt Schroll uit. Om de retail dit te kunnen bieden, besloot Schroll Flowers een assortiment te creëren met eigen gekweekte cultivars. In 2007 zijn ze gestart met hun eigen kweekprogramma en in 2013 hebben ze de eerste nieuwe variëteiten op de markt gebracht. "Op dit moment hebben we voor 2018 een assortiment van 21 variëteiten die kunnen worden geleverd aan onze klanten. Van het assortiment wordt de Deep Purple het meest verkocht. Deze variëteit heeft inmiddels 5 prijzen gewonnen, waaronder 2 awards uit Japan in 2016", zegt hij.

Grotere hoeveelheden 
Ook wil de retailer grotere hoeveelheden. "We leveren aan de Noord- en Centraal Europese markt en we merken dat de retailpartijen groter worden en daarom om grotere hoeveelheden vragen", zegt Schroll. Om deze grotere hoeveelheden te kunnen leveren, heeft Schroll Flowers de teelt van hortensia's uitgebreid naar Portugal. "De meerderheid van de productie vindt plaats op 30 hectare in Portugal. Daarna worden de hortensia's vervoerd naar Denemarken en hier op 15 hectare afgekweekt." 

Goede kwaliteit
Naast de kwantiteit is kwaliteit natuurlijk ook belangrijk. Volgens Schroll is de kwaliteit van de hortensia's verbeterd sinds ze in Portugal telen. "Het weer in Portugal is beter dan in Denemarken, waardoor we de hortensia's van betere kwaliteit zijn en meer bloemen hebben." 

Begin van het herfstseizoen 
Het zomerseizoen is bijna ten einde en Schroll Flowers is op dit moment druk met de bestellingen voor het volgende seizoen en de herfst. "Ons normale seizoen eindigt binnenkort en over een week beginnen we ons Vintage seizoen. Hiervoor hebben we een mooi assortiment met hortensia's in herfstkleuren. Deze verkopen we in september en oktober."

Voor meer informatie
SCHROLL FLOWERS
Søren Schroll
Email: [email protected]
www.schroll-flowers.dk

Publicatiedatum: