

De eerste spreker was Teun van de Keuken, het geweten van de levensmiddelenindustrie. Teun presenteert de Keuringsdienst van Waarde. Hem was vooraf op het hart gedrukt vooral niet te veel klanten te beledigen. Hij deed een poging en startte met de woorden dat marketing staat voor 'list en bedrog'. Hoe ver mag je gaan? Met fragmenten uit eerder uitgezonden afleveringen werden diverse voorbeelden gegeven.

De tweede spreker was Pierre Wind. Pierre mag zich voor twee jaar 'Kok des Vaderlands' noemen. Hij gaf een vlotte presentatie over het eten in de toekomst. De trends, die doorgezet worden, zijn volgens Pierre:
- ambachtelijk 3.0 - het keurmerk ambachtelijk lijkt te scoren bij de consument
- biologisch wordt biologisch dynamisch
- vraag naar zoet neemt verder toe - 'dus kies voor zoete vruchtgroenten, beste teler'
- food for the body - voedsel gaat verwijzen naar een lichaamdeel/functie (vb wortel/ogen)

Voordat het walking dinner werd geserveerd, werd nog even Bert toegezongen met een luidkeels "Lang zullen ze leven'.

Leo de Jong, Arthur Achterhof en Christa Taal

Jan Joris Swart, Hans van Doorn, Timo Walvoort en Arie Draaijer

Joop Keijzer, Inez van Marrewijk en Aike Post

Ed Hendriksen en John Potters

Jeroen Hermse, Barend Groen



Voor meer informatie:
Groen Agro Control
Distributieweg 1
2645 EG Delfgauw
Tel: 015-2572511
Mob: 06-11347778
www.agrocontrol.nl