Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Festivalsfeer met foodtrucs voor goede doelen

Kiwanis Westland steunt dit jaar tijdens de negende editie van foodfestival Culinair Westland zeven goede doelen uit de regio. Nieuw dit jaar is de inzet van foodtrucs en gehoopt wordt daarmee een nog groter aantal bezoekers te kunnen verwennen.


Impressie Culinair Westland 2014

Op 4 en 5 september geurt het Wilhelminaplein in Naaldwijk van de heerlijke gerechten die door diverse smaakmakers worden bereidt. En nieuw dit jaar is dat het gratis toegankelijke food festival zich op 5 september uitbreidt naar de Havenstraat vanwege de samenwerking met Podium Westland. "Door de samenwerking met Podium Westland laten we de bezoekers genieten van kunst, cultuur en heerlijk eten", licht Henk Salome, voorzitter van Culinair Westland, toe. Belangrijkste ingrediƫnt voor Culinair Westland is dat dit altijd in combinatie is met regionale goede doelen.

Trendy foodtrucs
"Daarbij kijken we ook altijd op welke wijze we bezoekers kunnen verrassen en kunnen inspelen op food trends. Dat doen we dit jaar onder andere met de aanwezigheid van maar liefst 7 trendy foodtrucs. Ze staan van de bibliotheek tot aan het Wilhelminaplein, laten meer bezoekers proeven van de specialiteiten die er op voedingsgebied zijn en benadrukken nog meer de festivalsfeer die we willen uitstralen", aldus Salome.


Impressie Culinair Westland 2014

"Ook de smaakmakers maken met hun bijdrage voor het gebruik van de tent, stroomverbruik, servies en dergelijke het festival mogelijk", vertelt Salome. "Daarnaast dragen zij 20% van hun omzet af ten bate van de goede doelen. En niet alleen de smaakmakers leveren hun bijdrage. We hebben daarbij nog vele sponsoren en ook vele vrijwilligers die kosteloos een bijdrage leveren. Zo heeft Shirley Schelkers van SD Communicatie als Kiwanislid kosteloos het nieuwe logo en de stijl voor Culinair Westland gemaakt."

Goede doel
Dit alles doet Culinair Westland met een aantal doelen voor ogen. Dit jaar in totaal zeven stuks, te weten Klas in de Kas, Westland4Gambia, Stichting Kinderspelen Hoek van Holland, MS Research, Crohn en Colitis Ulcerosa Vereniging Nederland, Ipse de Bruggen en Stichting On Wheels. Opvallend is dat deze doelen allemaal regionaal verbonden zijn.

Voor meer informatie, surf naar www.culinairwestland.nl
Publicatiedatum: