Wat begon als een simpel gebaar van vrijgevigheid, is uitgegroeid tot een flink samenwerkingsproject tussen bloemen en muziek. Begin dit jaar begon Deliflor Americas boeketten te doneren voor J Balvins "Back to the Rayo – North America Tour 2025", zodat de artiest tijdens elk optreden kleurrijke boeketten in het publiek kon gooien. Dit zorgde voor vrolijke momenten tussen J Balvin en zijn fans.
© Deliflor Americas
De boeketten, volledig gemaakt van Deliflor-bloemen, reisden mee met de tour door de Verenigde Staten, van Orlando en Miami tot de arena's in Washington D.C., New York, Boston, Newark, Chicago, Houston, El Paso, Las Vegas, San Diego, Ontario, Inglewood, San José en Sacramento. Tijdens deze tourdata hield Deliflor Americas voortdurend contact met het management, de productie en het marketingteam van J Balvin om te plannen hoe de tour in Colombia op een speciale manier afgesloten kon worden.
Een bloemenvoorproefje
Een paar dagen voor het hoofdconcert in Medellín, op 12 november, doneerde Deliflor bloemen voor een mode-evenement georganiseerd door J Balvin en het Colombiaanse modemerk Vélez. Voor een select gezelschap van 500 genodigden werden drie metro's van de Medellín Metro van binnen en buiten omgetoverd met duizenden bloemen en promotionele doeken van de J Balvin–Vélez samenwerking. De metrorit eindigde met een modeshow waarin mode en bloemen samensmolten tot één visueel geheel.
© Deliflor Americas
Het grote afsluitende spektakel
Voor het concert in Medellín op 29 november wilden Deliflor en het team van J Balvin een grootschalige bloemeninstallatie creëren. Een week voor het optreden werd de hele ingang van het stadion en het omliggende Parque de Banderas langzaam bedekt met bloemen. Fans die het stadion binnenkwamen, liepen onder hoge bloemenbogen door, zagen driedimensionale versies van J Balvins symbolen - zoals zijn smiley-logo - volledig bedekt met bloemen, en konden zijn "Carro Rayo" bewonderen, versierd en omringd door bloemen. Een Deliflor-ervaringstand, volledig aangekleed met bloemen en co-branded met J Balvin, Vibra en Alta (zijn stichting) en Flores El Capiro, verwelkomde bezoekers en bood een extra interactiemoment.
© Deliflor Americas
Elke bezoeker kreeg bij binnenkomst een bloem, waardoor meer dan 50.000 mensen het stadion betraden met een bloem in de hand. Deliflor maakte ook persoonlijke bloemstukken voor meer dan 20 speciale gasten die tijdens het optreden optraden, elk vergezeld van een boodschap waarin hun bijdrage werd benadrukt. Alleen in Medellín werden meer dan 400.000 bloemen gebruikt, waarmee het evenement een grootschalige viering van de Colombiaanse bloemenindustrie werd.
De samenwerking gaat nu verder richting het concert in Bogotá op 13 december, waar opnieuw duizenden bloemen het concept tot leven zullen brengen.
© Deliflor Americas
Bloemen op culturele evenementen
Voor Deliflor Americas is dit initiatief meer dan een sponsoractie. Het laat zien dat bloemen een centrale creatieve rol kunnen spelen in grote culturele evenementen, in plaats van slechts decoratief te zijn. Door samen te werken met een invloedrijke Latijns-Amerikaanse artiest, helpt Deliflor miljoenen fans bloemen op een nieuwe manier te zien, als symbolen van vreugde, verbinding en nationale trots. Tegelijkertijd zet het project de Colombiaanse chrysanten op de wereldkaart en laat het de creativiteit en innovatie van de Colombiaanse bloemensector zien.
Voor meer informatie:
Deliflor Americas
www.delifloramericas.com