Brandkamp staat al jaren bekend om zijn brede assortiment in potchrysanten, snijchrysanten en multiflora variëteiten. "Met veel kleuren binnen individuele families en een consistent praktijkgericht veredelingsprogramma levert het bedrijf wereldwijd robuuste, flexibele en marktklare rassen aan telers. Culturele flexibiliteit blijft een belangrijk veredelingsdoel. Veel snijchrysant variëteiten zijn geschikt voor zowel met één bloem per steel als met meerdere bloemknoppen, een duidelijk voordeel voor kwekers die hun teelt efficiënt willen beheren en een divers productaanbod willen bieden."
© Brandkamp GmbH
Binnen dit brede assortiment van snijchrysanten heeft Sapporo al jaren een speciale positie. "De variëteit valt op door zijn zuiver witte basiskleur, volledig gevulde bloemen en uitzonderlijke kleur- en vormstabiliteit. Met de nieuwe gele variant, die dit jaar door Brandkamp is geïntroduceerd, wordt de Sapporo-lijn nu zinvol uitgebreid. Beide kleuren hebben een identieke groei, wat zorgt voor gemakkelijke integratie in bestaande productieprocessen."
© Brandkamp GmbHSapporo Disbud
Een ander voordeel van Sapporo is zijn flexibiliteit: hij kan zowel met als zonder het verwijderen van bloemknoppen worden geteeld. Dit biedt producenten meer planningsflexibiliteit en extra afzetmogelijkheden - zowel in de traditionele detailhandel als in de bloemisterijsector.
© Brandkamp GmbHSapporo PF
Met deze uitbreiding benadrukt Brandkamp zijn focus op het ontwikkelen van assortimenten die aansluiten bij de praktische teelt: robuust, kleurvast, veelzijdig en betrouwbaar.
© Brandkamp GmbH Sapporo Yellow
Zoals elk jaar heeft Brandkamp zijn volledige assortiment uitgebreid getest en in bloei gebracht om de kwaliteit van zijn variëteiten onafhankelijk te verifiëren en te bevestigen. "Omdat deze timing samen viel met de TradeFair, kon Brandkamp zowel de beste planten voor de show selecteren als - dankzij de nabijheid van de productielocatie, slechts ongeveer 1½ uur van de TradeFair - klanten de mogelijkheid bieden om zelf te komen kijken naar de proef. Of het nu op de beurs of bij het bedrijf was, beide formats werden zeer goed ontvangen door regionale en internationale klanten, wat resulteerde in tal van succesvolle en boeiende gesprekken."
Voor meer informatie:
Brandkamp
[email protected]
www.brandkamp.de