Het Poinsettia-seizoen is volop van start. De kerstster krijgt dit jaar extra podium op prominente consumentenbeurzen en in de media. Na een succesvolle presentatie eerder deze maand op de Libelle Winter Fair in Mechelen (België), staat de Poinsettia nu groots in de picture op de Margriet Winter Fair in 's-Hertogenbosch.
Deze zichtbaarheid maakt deel uit van de internationale Stars for Europe (SfE) campagne, die gericht is op het stimuleren van de verkoop in de hele keten: van veredelaar en teler tot groothandel, retail en consument.
De campagne is op stoom met brede aandacht richting Poinsettia Dag op 12 december. De kerstster is de komende weken volop zichtbaar:
- op Nederlandse tv, waaronder De Grote Tuinverbouwing;
- in magazines, specials en online lifestylecontent;
- via DIY- en stylingideeën op social media. Dit verhoogt direct de vraag richting retail én terug de keten in.
© Stars for Europe
POS-pakketten versterken verkoop
Tuincentra en bloemisten beschikken over POS-materiaal dat zorgt voor sterke presentatie en extra verkoopstimulans op de winkelvloer.
© Stars for Europe
Europese samenwerking, lokale impact
Stars for Europe toont de kracht van internationale samenwerking: veredelaars bundelen hun krachten en laten bureaus zoals Concept Factory één geïntegreerde campagne uitrollen in heel Europa. Hierdoor beschikken kwekers, handel en bloemisten over effectieve tools om de verkoop te stimuleren, terwijl consumenten overal dezelfde sterke boodschap ontvangen.
Bron: Stars for Europe