Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Beauty Plants

'Traditionele’ markt opschudden met exclusieve kerstarrangementen

Met hun bedrijf Beauty Plants bleven Tim en Stef Koene altijd al ver weg van het doorsnee plantenaanbod. Met de kerstdagen in aantocht gaan de ondernemende broers nog een stap verder: een eigen lijn kerstarrangementen introduceren. En ook in het traditionele kerstaanbod wil Beauty Plants innoveren. 'We willen iets toevoegen dat er nog niet is', zegt Stef Koene over het exclusieve concept Botanique Noël, ontwikkeld in samenwerking met trendwatcher Romeo Sommers en tuincentrum Leurs in Venlo.

Met producten als de Anigozanthos, de Camellia en vooral de Mandevilla neemt Beauty Plants al een onderscheidende positie in de potplantenmarkt in. 'Onderscheiden' is ook de opzet bij de introductie van een eigen kerststuk, zegt Stef, bij het familiebedrijf in Maasland verantwoordelijk voor sales en marketing. 'Kerst is een groot thema. Het aanbod aan kerststukken is gigantisch. Maar tegelijkertijd viel mij op dat er niet een echt gaaf kerststuk te koop was. Het is heel traditioneel. Wij willen de markt opschudden met een exclusief kerststuk, inspelend op de laatste trends. Ontworpen door iemand die er verstand van heeft.'

© Beauty Plants

Trendwatcher Romeo Sommers
Daarom neemt Beauty Plants trendwatcher Romeo Sommers in de arm. Hij is gespecialiseerd in de sierteeltbranche en werd bekend van zijn optredens bij het RTL 4- programma 'Koffietijd'. Romeo reageerde enthousiast: 'Ik herkende de behoefte aan wat luxere kerststukken bij tuincentra. Die hebben in de aanloop naar kerst geen tijd meer om zelf kerststukken te maken. Met Botanique Noël worden ze ontzorgd.' In tuincentrum Leurs in Venlo vond Beauty Plants een partner die direct enthousiast reageerde.

Herkenbaar als kerststuk, maar duidelijk afwijkend
Twee jaar nadat het idee ontstond om tuincentra te voorzien van kerststukken, is het concept voor Botanique Noël 'fit to market'. Die naam staat een collectie kant-en-klare arrangementen die de allure van imposante kerstshows weerspiegelen. Details zijn luxueus en stijlvol, de afwerking is eigentijds en exclusief. Romeo: 'Wat het nieuw maakt, is dat we arrangementen met levende planten maken. Ook qua kleuren is het wat meer gewaagd. En door vintage materialen te gebruiken, blijft het wel de vertrouwde indruk houden van het gezellige, warme kerstfeest. Het is een kerststuk dat past bij de huidige tijd.'

© Beauty Plants

'Erg goede reacties op Botanique Noël'
Als trendwatcher heeft hij hoge verwachtingen van het concept. 'Ook bij consumenten hebben we geïnformeerd naar wat zij graag zien. Ik heb met Botanique Noël al op een grote consumentenbeurs in Duitsland gestaan, en de reacties waren heel erg goed.' Tuincentrum Leurs wordt één van de verkooppunten voor Botanique Noël. 'We hebben bewust voor een partner in de grensstreek met Duitsland gekozen. We kijken met Botanique Noël verder dan Nederland, en zeker in Duitsland is kerst heel groot', zegt Stef Koene.

Trendy voor de massa
Botanique Noël moet de vierde pijler onder het assortiment van Tim en Stef Koene worden. Stef: 'We houden ervan om de markt op te schudden. Bij Beauty Plants maken we eigenzinnige keuzes en durven we een duidelijke positionering te kiezen. Met Botanique Noël willen we in samenwerking met Romeo iets neerzetten wat trendy is, maar dan nog wel de massa opzoeken. Dit is perfect voor consumenten die op zoek zijn naar iets bijzonders.' Tuincentra en de bloemisten in het hogere segment zijn de beoogde verkoopkanalen voor het nieuwe merk.

Voor meer informatie:
Beauty Plants
https://www.beautyplants.nl/nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer