Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Start promotiecampagne Poinsettia 2025: verkoopondersteuning voor retailers

Stars for Europe (SfE), het collectief van Europese Poinsettia-veredelaars, start dit najaar opnieuw de jaarlijkse promotiecampagne voor de kerstster. De campagne wordt mede gefinancierd door de Europese Unie en richt zich op kwekers, exporteurs, retailers, webshops en andere verkoopkanalen in Nederland en België. Het doel: consumenten inspireren om Poinsettia's in huis te halen en hen overtuigen van de veelzijdigheid en sfeervolle uitstraling van deze plant tijdens het herfst- en winterseizoen.

© Stars for Europe

Het campagnethema voor 2025 is 'Magic Moments'
"Met deze boodschap laten we zien hoe de Poinsettia elk interieur en elk feestelijk moment een magische touch geeft. De campagne benadrukt de veelzijdigheid en elegante uitstraling van de plant, die moeiteloos past in uiteenlopende interieurstijlen en gelegenheden — van stijlvolle diners tot warme familiemomenten. Zo spelen we in op de wens van consumenten om hun leefomgeving in de donkere maanden te transformeren tot een uitnodigende, sfeervolle en feestelijke plek, vol magische momenten."

© Stars for Europe

Omnichannel aanpak voor optimale zichtbaarheid
De campagne maakt gebruik van een geïntegreerde mediastrategie die traditionele en digitale kanalen combineert: van televisie, magazines en dagbladen tot sociale media (Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest). Daarnaast werken wordt samengewerkt met influencers en worden activiteiten georganiseerd op relevante evenementen en festivals. Deze brede aanpak stelt retailers in staat zowel jongere doelgroepen als traditionele kopers te bereiken en de vraag naar Poinsettia's te stimuleren.

© Stars for Europe

Gratis marketing- en POS-materiaal beschikbaar
Om retailers en de groene sector maximaal te ondersteunen biedt SfE gratis professioneel marketingmateriaal aan. Dit materiaal omvat professioneel fotomateriaal, video's en kant-enklare teksten die gemakkelijk te gebruiken zijn voor promotie via socialmediakanalen en websites. Op de winkelvloer kunnen tuincentra en bloemisten gebruik maken van speciaal ontwikkeld POS-materiaal om de zichtbaarheid van de Poinsettia's te vergroten en de verkoop te bevorderen.

Het promotiemateriaal kan worden gedownload via www.sfe-trade.com/nl/. Voor advies en aanvullende informatie neem contact op met campagnemanager Marie Legendre ([email protected]).

Voor meer informatie:
Stars for Europe
https://starsforeurope.com/nl/

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer