Quattro Plant, onderdeel van de Hoek Group, draaide onlangs een proef met Floritrack, het platform dat ketenbreed inzicht geeft in transportopdrachten en zendingen. De ervaringen zijn positief: het systeem geeft eerder inzicht in logistieke processen en helpt het bedrijf sneller te schakelen.
© QuattroplantPeter van Gijlswijk en Jeroen Kramer
Eerder inzicht in leveringen
Inkoper Jeroen Kramer ziet vooral waarde in het vroegtijdig signaleren van afwijkingen. "Het is zeer waardevol dat ik op een veel eerder tijdstip al op de hoogte ben van logistieke processen die hun deadline niet halen."
Proactief werken
Ook managing director Peter van Gijlswijk benadrukt de meerwaarde: "We zien nu veel eerder of partijen niet of niet op tijd binnenkomen. Daardoor kunnen we klanten tijdig informeren, loopt onze interne logistiek sneller, staan de zendingen eerder klaar en is het team eerder klaar. Noem het een win-win-win-winsituatie!"
Samenwerking in de keten
Volgens Van Gijlswijk neemt de waarde van Floritrack toe naarmate meer bedrijven meedoen: "Met nog meer data wordt de waarde voor iedereen steeds groter. Wij hopen dat dit lukt. Het is denk ik vooral een kwestie van bewustwording: bedrijven in de keten moeten inzien dat deze behoefte er al lang is en dat ze er met Floritrack eindelijk een oplossing voor hebben."
© Quattroplant
Vooruitblik
Naast de huidige voordelen ziet Quattro Plant mogelijkheden voor verdere verbeteringen, zoals automatische ETA-berekeningen en notificaties bij vertragingen. Kramer: "Het draait uiteindelijk om de leveringen waar het misgaat. Daar wil je zo snel mogelijk van op de hoogte zijn."
Besluit om door te gaan
De proefperiode heeft Quattro Plant overtuigd om Floritrack structureel te gebruiken. Van Gijlswijk: "De tijdwinst op het zoeken en bellen is het alleen al waard. Daar komt bij dat je je eigen planning en processen er ook beter door kunt inrichten."
Voor meer informatie:
Teun Buurman![]()
Floritrack
Tel.: +31 481 36 56 86
[email protected]
www.floritrack.nl