Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe consumenteninzichten uit Polen, Zweden, Noorwegen en Italië tijdens Shopper Event op 9 oktober

Hoe kopen consumenten bloemen en planten? Doen zij dat vooral gepland of juist spontaan? Welke aankoopcriteria spelen de grootste rol? En hoe belangrijk is de prijs? Plants & Flowers Foundation Holland (PFFH, voorheen Bloemenbureau Holland) presenteert op 9 oktober nieuwe inzichten in het koopgedrag van consumenten in Polen, Zweden, Noorwegen en Italië tijdens een exclusief Shopper Event voor kwekers en handelaren.

© Plants & Flowers Foundation Holland

Kwantitatief onderzoek: van vier naar acht landen
Het onderzoek is een uitbreiding op eerdere studies in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In ieder land namen ongeveer 1000 consumenten deel aan een online enquête. Dat leverde duidelijke inzichten op. Zo blijken Poolse consumenten vaak te voet te winkelen en hebben zij vooraf een scherp beeld van hun aankoop. Voor verse bloemen blijft de bloemist het voorkeurskanaal, een patroon dat in alle vier de landen zichtbaar is.

Deep dive in shoppergedrag
Het Shopper Event wordt georganiseerd voor kwekers en handelaren die financieel bijdragen aan de activiteiten van PFFH en is met name interessant voor marketeers, category managers en accountmanagers. Er is gekozen voor een modulaire opzet waarbij deelnemers hun eigen programma samenstellen op basis van behoeften en interesses. Ze kunnen kiezen uit diverse landmodules, een dashboarddemo en een kwalitatieve verdieping die inzicht geeft in de motivatie achter de cijfers. Het volledige programma is te vinden op de website van PFFH: https://business.plantsandflowersfoundationholland.org/agenda/shopper-event/

Uitbreiding dashboard
PFFH introduceerde eerder dit jaar een interactief dashboard dat inmiddels is uitgebreid met nieuwe filtermogelijkheden en visualisaties. Het dashboard bevat nu data uit alle acht onderzochte markten en vormt een krachtig hulpmiddel voor iedereen die inzicht wil krijgen in de Europese planten- en bloemenmarkt. Met de data uit het dashboard kunnen kwekers en handelaren hun verkoopstrategieën optimaliseren. Tijdens de module Dashboard & Dialoog op het Shopper Event worden deelnemers die nog niet met het dashboard bekend zijn stap voor stap bijgepraat over de mogelijkheden.

Praktische informatie
Datum: Donderdag 9 oktober 2025
Tijd: 13:30 – 17:00 uur (inloop vanaf 13:00 uur)
Locatie: Regio Aalsmeer (nadere details volgen)
Voor wie: Kwekers en handelaren die bijdragen aan de activiteiten van PFFH

Aanmelden: Het volledige programma en de aanmeldoptie vind je op: https://business.plantsandflowersfoundationholland.org/agenda/shopper-event/

Voor meer informatie:
Plants & Flowers Foundation Holland
https://www.plantsandflowersfoundationholland.org/

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer