Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

DFG groeit in 2025 vooral dankzij Oost-Europese markten

Dutch Flower Group groeit in 2025 met circa 2,5%, terwijl dat in 2024 nog 5% was. Vooral in Duitsland en Frankrijk stagneert de verkoop, maar die daling wordt gecompenseerd door sterke vraag uit Oost-Europa, met name Polen, Roemenië en Hongarije. In Polen zorgen de groeiende economie en middenklasse voor meer vraag naar bloemen, vooral rozen, waardoor het land inmiddels de vierde exportmarkt voor DFG is geworden. Ook de verkoop naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten houdt stand, ondanks importheffingen en valutadruk.

Toch ziet het familiebedrijf uitdagingen in de sector. Het aantal Nederlandse telers daalt al jaren, hoewel het areaal gelijk blijft. Daarnaast neemt het aantal bloemisten in Europa langzaam af, terwijl supermarkten juist meer ruimte maken voor bloemenverkoop. Online verkoop groeit minder hard dan verwacht: consumenten kopen bloemen vooral nog steeds fysiek. Tegelijkertijd benadrukt DFG de verduurzaming van de sector.

Lees het hele artikel in het Financieel Dagblad. (€)

Gerelateerde artikelen → Zie meer