De Hilversumse bloemist Johan Hessing is dit jaar na Valentijnsdag overgestapt van Fleurop naar platform FloraNL. De werkwijze van FloraNL spreekt Hessing meer aan.
© FloraNLJohan Hessing
De winkel van Hessing in het Hilversumse winkelcentrum Seinhorst bestaat al 18 jaar. Al die tijd en ook tientallen jaren daarvoor bij andere vestigingen was Hessing aangesloten bij Fleurop.
"Voor mij is FloraNL nu het perfecte platform om mijn zakelijke en particuliere klant te bedienen, in de meest eenvoudige vorm. Het order- en facturatiesysteem zit goed in elkaar. De medewerkers van FloraNL communiceren met mijn klant, waardoor hun bestelomgeving op een zo efficiënt mogelijke manier wordt ingericht. Niks is te gek, er kan heel veel", zegt Hessing.
Directeur Ruud Steur van FloraNL is blij met de komst van Johan Hessing. "Uiteraard vind ik dat een mooie en ook een dappere stap. Het getuigt van goed overwogen nadenken. Als bloemist word je wellicht hier uiteindelijk beter van. Vaak moet je door het afscheid nemen van de verzendorganisatie een stuk omzet inleveren, zodat je je focus meer kan richten op je eigen klanten. Het betekent vaak één stap in omzet terug. Maar uiteindelijk kun je in rendement twee stappen vooruit zetten."
© FloraNL
FloraNL was tot voor kort een collectief van samenwerkende bloemisten in Nederland. Door een rebranding is de focus nu gericht op de klant van de bloemist met als doel die klanten ook te vinden en rechtstreeks aan de lokale bloemist te verbinden. "We merken duidelijk dat de interesse hierdoor vanuit het bedrijfsleven toeneemt. Het rechtstreeks zaken doen met de lokale bloemist neemt in belangstelling toe", zegt Steur.
Voor meer informatie:
FloraNL
Tel.: 085 489 17 73
[email protected]
www.floranl.nl