Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tuinproducten in webshop Plantion door veranderde marktsituatie

Hoveniers en andere groenprofessionals kunnen de basisproducten voor hun tuinen voortaan bestellen in de webshop van Plantion. In eerste instantie gaat het om zo'n 2.500 tuinplanten, hagen en heesters. Palmen, olijven en andere specifieke soorten koopt de hovenier nog steeds fysiek bij Plantion Shop & Go.

Michaël van der Meer, hoofd Plantion Shop & Go, spreekt over een voorzichtige start. "Onze hoveniers zijn gewend hun bestellijsten door te bellen of te mailen en daarna de producten bij ons op te halen. Zij zijn de motor van de cash & carry en dat moet ook zo blijven. We gaan hen persoonlijk begeleiden en de voordelen van online inkopen laten zien."

© Plantion

Bredere klantvragen
De aanleiding om het basisaanbod te digitaliseren, is de veranderde marktsituatie. Michaël: "Klantvragen zijn zodanig verbreed, dat we niet meer alle producten fysiek op het terrein of in de kas kunnen hebben. Tegelijkertijd raken groenprofessionals steeds meer vertrouwd met inkopen via webshops."

Hij verwacht dat ook hoveniers met weinig internetervaring al snel de voordelen zullen inzien. "Na een dag werken kun je 's avonds rustig de basis voor je tuinen bestellen. In de webshop zie je welke producten beschikbaar zijn en wat ze kosten. Bij het ophalen van je bestelling, pak je vervolgens meteen een aantal visuele producten mee. Daar gaan we in Ede nog meer op focussen."

Flora Nova voert uit
Wat niet verandert, is dat Flora Nova de bestellingen uitvoert. Michaël: "We werken al meer dan 25 jaar samen en weten wat we aan elkaar hebben. Met hun eigen kwekerij en grote netwerk is Flora Nova altijd in staat de meest gangbare producten te leveren. Klanten kunnen er van op aan dat hun online bestellingen in Ede klaar staan."

Marcel van Haaften van Flora Nova: "We zijn het inderdaad gewend om de bestellijsten voor Plantion uit te voeren. Dat deden we al in Utrecht, daarna ook in Bemmel en nu in Ede. De stap naar digitaal bestellen past helemaal in deze tijd. Voor de hovenier is het makkelijk dat hij de basis voor zijn tuinen al vooraf kan bestellen."

Bron: Plantion

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer