Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese bloemenprijzen stegen voor Moederdag door sterke vraag

In de aanloop naar Moederdag schoten de Chinese bloemenprijzen omhoog door de sterke vraag. Volgens gegevens van het Kunming Flower Auction Center bereikte het dagelijkse aanbod onlangs een recordhoogte van meer dan 8 miljoen stelen, waarbij de gemiddelde samengestelde prijs steeg naar RMB 1,3 per steel, een stijging van 30% vergeleken met de Dag van de Arbeid. Roze en paars waren de meest populaire kleuren, met premium variëteiten die bijna RMB 10 per steel bereikten. Populaire bloemen zoals anjers en hortensia's hebben aanzienlijke prijsstijgingen doorgemaakt. Opvallend is dat het aanbod van Gypsophila paniculata met 13,67% is gestegen ten opzichte van eerdere niveaus.

Pioenrozenverkoop bloeit in mei
Mei is ook het hoogseizoen voor pioenrozen, die inmiddels een vaste waarde zijn in bloemenwinkels en op e-commerceplatforms. Op de Hema-app (een supermarktketenplatform in China) stegen de zoekopdrachten naar het trefwoord "bloemen" vorige week bijna twintigvoudig, met verschillende pioenvariëteiten prominent in beeld. Meneer Xue uit Zhejiang, die een pioenkwekerij van 67 hectare beheert en meer dan 70 geïmporteerde pioenvariëteiten teelt, deelde: "De prijzen zijn behoorlijk gunstig. Om de verkoop te stimuleren, hebben we samengewerkt met e-commerceplatforms, waardoor onze bloemen klanten in heel China bereiken, vooral in de grote steden."

Marktpolarisatie ontstaat
De markt vertoont een duidelijke splitsing: high-end consumenten geven de voorkeur aan geïmporteerde bloemmaterialen met luxe verpakkingen, waarbij de prijs van een boeket meer dan RMB 1.000 kan bedragen, terwijl mini-boeketten erg populair zijn vanwege hun betaalbaarheid. DIY-boeketten zijn nu ook heel gebruikelijk; consumenten kunnen online van tevoren de bloemen en kleuren kiezen, waarna de bloemenwinkel ze snel samenstelt en verzendt naar de consumenten.

© Hema

Voor meer informatie:
Kunming Flower Auction Center
www.kifa.net/

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer