De vraag naar verpakkingsoplossingen stijgt, omdat ze steeds vaker worden gebruikt als marketingtools om producten te differentiëren en consumenten aan te trekken. Deze trend is vooral duidelijk in Noord-Amerika, waar het Nederlandse verpakkingsbedrijf Elburg-Smit een aanzienlijke groei ziet. Om zijn aanwezigheid in de regio te versterken, richtte het bedrijf vorig jaar Elburg-Smit USA op en stond het in januari voor de tweede keer op de Tropical Plant International Expo (TPIE) in Florida. Daar trok het diverse productassortiment veel aandacht.
Elburg-Smit team op de TPIE
"Op de beurs hebben we ons gepositioneerd als one-stop-shop voor etiketten en verpakkingen in de botanische sector", vertelt Gerard van Rijn, Account Manager van het bedrijf. "Met een sterke focus op ontwerp, productie, fulfillment en logistiek hebben we laten zien hoe we telers en retailers volledig kunnen ondersteunen met innovatieve en duurzame oplossingen."
In de loop der jaren heeft dit 90 jaar oude bedrijf zijn assortiment verpakkingsoplossingen aanzienlijk uitgebreid. Om ruimte te bieden aan de groeiende activiteiten is het bedrijf afgelopen voorjaar begonnen met een uitbreiding van de productie- en opslagfaciliteiten in Nederland van 4.000 vierkante meter. "We bieden nu een breed assortiment etiketten, cappers, potdeksels en onze innovatieve SmartCups," voegt van Rijn toe. Het uitgebreide productassortiment van het bedrijf trok veel belangstelling van zowel retailers als telers op TPIE.
De Canadese en Amerikaanse markten blijven een belangrijk aandachtspunt voor Elburg-Smit. Na de succesvolle deelname aan TPIE blijft het bedrijf investeren in het vergroten van zijn zichtbaarheid op beurzen. De volgende: Cultivate'25 in Columbus (OH) in juli.
Voor meer informatie:
Elburg-Smit
www.elburgsmit.com