Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Automatische controle aan de terminalpoort op de uitvoerend vervoerder

Automatische controle aan de terminalpoort op de uitvoerend vervoerder. Met deze nieuwe werkwijze is altijd zeker dat de juiste chauffeur toegang tot de terminal krijgt, zo meldt De Vertrouwensketen. Hutchison Ports Delta II op de Maasvlakte is als derde containerterminal in Rotterdam gestart met de uitrol van dit sluitstuk van de Vertrouwensketen.

De controle gebeurt door het EAN-nummer op de CargoCard van de bezoekende chauffeur te vergelijken met het EAN-nummer in de Portbase-voormelding van de vervoerder. Alleen als beide nummers overeenkomen gaat de poort open.

Hutchison Ports Delta II stelt deelname binnenkort verplicht, maar vervoerders kunnen nu al meedoen op vrijwillige basis.

Bij de ECT Delta terminal en de ECT Euromax terminal bestaat de verplichting al. Ook de overige Rotterdamse deepsea-terminals bereiden de invoering van de controle op de uitvoerend vervoerder voor.

Bron: De Vertrouwensketen

Publicatiedatum: