Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jongeren dichter bij de sector brengen

In april heeft AVBS de jongerencampagne 'Young, Wild & Tree' opnieuw gelanceerd. Die moet jongeren warm maken voor een aantrekkelijke job in de sierteelt- of boomkwekerijsector. Het is de bedoeling om de diverse functieprofielen en de planten waarmee gewerkt wordt in productie en handel, in beeld te brengen, en de sector in zijn geheel te promoten via sociale media.

Rol in de maatschappij
De actie is gericht op jongeren tussen 12 en 25 jaar. Het is hard nodig om meer aandacht te besteden aan deze jonge doelgroep en hen te leiden naar de sector. Een belangrijk argument is dat de groene sectoren een steeds belangrijkere rol innemen in de maatschappij. Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Om hierop in te zetten heeft de Vlaamse sierteelt en groen federatie jonge mensen nodig die hun kennis op een competente manier willen aanwenden voor de sector.

Instagram
Er werd voor de heropstart van de jongerencampagne - na het succes van de vorige edities - samenwerking gezocht met Navex en het Duurzaamheidsfonds (Viaverda) en met de Artevelde Hogeschool Gent als uitvoerend partner. Een team van zes studenten ontwikkelt dit project verder. Zij gaan jongeren via sociale media op een uitnodigende manier kennis laten maken met de sector. Via het Instagramaccount 'youngwildtree' wordt aan de hand van teasers en korte filmpjes de sector gepromoot bij de jongeren. In de filmpjes komen jongeren aan bod die actief zijn in diverse bedrijven van Belbex en Navex en die op deze manier als ambassadeur optreden voor hun sector. Verder wordt er ter ondersteuning van deze campagne een win-actie georganiseerd bij de land- en tuinbouwscholen.

Bron: AVBS

Publicatiedatum: