Bloemenbureau Holland helpt consumenten deze Valentijn bij het samenstellen van een wel heel persoonlijk boeket. In Nederland doet de AI Bloemist zijn intrede, in Parijs spelen bloemen de hoofdrol tijdens de Flower Crush Party en in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wordt er ‘love language content’ verspreid via social media.

In eigen land introduceert Bloemenbureau Holland de AI Bloemist. Een online tool die – met name de jonge en veelal nieuwe bloemenkoper – helpt bij het samenstellen van een uniek, persoonlijk en betekenisvol boeket. De valentijnsactie past in de nieuwe koers in de consumentencommunicatie van het Bloemenbureau, die is gericht op het inspireren en activeren van consumenten via PR-evenementen en online content.

De perfecte match
De AI Bloemist kent de symboliek achter bloemen en weet precies welke er nodig zijn voor het juiste boeket. Na het invullen van een aantal unieke eigenschappen van de valentijn in kwestie, zorgt Artificial Intelligence (AI) voor de selectie van de passende bloemen. Is de valentijn stoer, elegant of juist speels? De AI Bloemist vindt voor iedere valentijn de perfecte match. Een kleurrijk boeket gegenereerd door AI, vakkundig gemaakt door de lokale bloemist en voorzien van een liefdevol kaartje in een stijl naar keuze: persoonlijker zal een boeket niet snel niet worden.

Boeket met een boodschap
Nadat het op maat gemaakte boeket online is samengesteld, ontvangt de gever een lijstje met de specifieke bloemen uit het unieke boeket. Bij bezoek aan de bloemist, komt het persoonlijke boeket tot leven. Wie liever online bestelt, doet dat ook via de tool en kan het boeket bestellen bij een Fleurop bloemist naar keuze. Het boeket wordt dan binnen één dag bij de geliefde thuisbezorgd.

En ook aan het bijpassende kaartje is gedacht. Naast de bloemenlijst, genereert de AI Bloemist ook een persoonlijke boodschap om aan het boeket toe te voegen. De tool kent verschillende schrijfstijlen voor een verrassend persoonlijke tekst.

De AI Bloemist heeft een eigen online adres: AIBloemist.Mooiwatbloemendoen.nl en QR-code, die onder andere via influencers wordt verspreid.

Flower Crush Party
Ook in Parijs pakken ze Valentijnsdag dit jaar anders aan. In samenwerking met de Crush Party organisatie – die elke maand een populaire dating-avond organiseert voor singles – staat nu de Flower Crush Party op de agenda. Deelnemende vrouwen en mannen kiezen vooraf hun favoriete en bij hen passende bloemen en gaan zo op zoek naar de juiste match. Een PR-evenement dat voor de nodige media-aandacht gaat zorgen. Influencers, zelf ook single, worden uitgenodigd om hun ervaringen tijdens de avond te delen en de symbolische waarde van bloemen te onderstrepen.

Love language
In de aanloop naar Valentijn krijgen geliefden in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk via sociale media ideeën voor liefdevolle cadeaus met bloemen. Cadeaus passend bij de vijf ‘liefdestalen’, die elk uiting geven aan de onderlinge liefde. Zoals: een boeket met een gedicht, het bloemenontbijt of het bad met bloemen.

Op www.mooiwatbloemendoen.nl en www.mooiwatplantendoen.nl vinden consumenten nog heel veel meer inspirerende ideeën en tips voor Valentijnsdag.