Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Opnieuw subsidie export bloembollen en bolbloemen naar VS

Op 31 januari 2024 tekenden Barto Piersma, directeur Nationale Programma's bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Mark-Jan Terwindt, Algemeen Directeur van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten (Royal Anthos), een contract in het kader van de Europese regeling voor voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten. Op basis hiervan start Royal Anthos op 1 februari 2024 met het 3-jarig promotieprogramma: ’Flower Bulbs from Europe make the United States bloom’.


Foto: l: Mark-Jan Terwindt, r: Barto Piersma

Het promotieprogramma richt zich op de bevordering van de afzet van Europese bloembollen in de Verenigde Staten. De totale begroting voor dit programma is € 1,9 miljoen. De EU financiert hiervan 80%, de leden van Royal Anthos nemen de resterende 20% voor hun rekening.

Ambities en activiteiten

De campagne heeft drie doelstellingen:

  1. Bewustwording creëren met het oogmerk meer Amerikaanse huishoudens te herinneren aan het aankoopmoment van een breed assortiment bloembollen en bolbloemen;
  2. Het kennisniveau verhogen over het gebruik van bloembollen in de tuin, bloembollen op pot en bolbloemen, zoals tulpen en lelies;
  3. Vergroten van de export van bloembollen naar de VS.

Om deze doelstellingen te bereiken bestaat het programma uit de volgende activiteiten:

  • Een mediacampagne gericht op het vergroten van het bewustzijn van de consument;
  • Een mediacampagne gericht op educatie;
  • De organisatie van “Tulip Day” evenementen.

Voor de uitvoering van de mediacampagnes werkt Royal Anthos samen met het Amerikaanse PR-bureau de Garden Media Group.

Bron: Royal Athos

Publicatiedatum: