Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Heboplant: “Met Direct bieden neemt het aantal connecties in ons netwerk toe”

Kwekers en kopers die via Floriday werken, kunnen ook met elkaar handelen via Direct bieden. Voor Heboplant uit Maasdijk is deze manier van handelen inmiddels een vast onderdeel geworden van hun werkwijze: “Verschillende kopers brengen biedingen uit op ons aanbod, ook veelal nieuwe kopers.”

Met Direct bieden hebben kopers en kwekers een extra mogelijkheid gekregen om hun afzetkansen te vergroten. Door middel van bieding kunnen zij eenvoudig met elkaar handelen. Direct bieden biedt zowel koper als kweker voordelen. Daarnaast biedt het snel en realtime inzicht in marktprijzen én geeft het tijdwinst in de onderhandeling.

Kopers kunnen het aanbod van kwekers direct kopen door meteen de vraagprijs te bieden óf een tegenbod doen. Bij een lager bod wordt de deal gesloten zodra de kweker het hoogste bod accepteert. Onlangs passeerde Direct bieden de omzetgrens van 1 miljoen dankzij een transactie tussen Heboplant en Thomas Hoogendonk Plants, een groothandel die naar Engeland exporteert.

Groeiend netwerk
Heboplant importeert tropische planten vanuit Spanje, Italië, Taiwan en Midden-Amerika om deze vervolgens in de kwekerij te acclimatiseren en te verpakken naar de wens van de klant. De gebroeders Jeroen en Frank Doorduin buigen zich dagelijks over de verkoop, marketing en inkoop van producten. Begin 2023 startten zij met Direct bieden, inmiddels is de handelswijze een vast wekelijks onderdeel geworden van hun verkoopstrategie.

Heboplant biedt zo’n 2 à 3 keer per week producten aan via Direct bieden. Jeroen en Frank: “Vooral als er een grote partij is, of als we een partij hebben die extra aandacht verdient, zetten we deze handelswijze in, naast de reguliere verkoop via Floriday. In het begin kregen we wel eens lage biedingen, daar gingen we gewoon niet op in. Soms kom je tot een deal, soms ook niet. Wie er allemaal een bod uitbrengt? Dat verschilt echt per keer. We krijgen biedingen van verschillende kopers, ook van nieuwe, die nog niet in ons netwerk zaten. Zo neemt het aantal connecties in ons netwerk toe, dat is wel een voordeel.”

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: