Ik zie een tweedeling ontstaan", zegt Rico Luman, sectoreconoom van ING, tegen De Telegraaf. "Het aantal hele grote transportondernemingen en de hele kleintjes, de eigen rijders, nemen toe. Middelgrote bedrijven hebben het erg lastig, dat aantal neemt af. Die worden overgenomen of fuseren met elkaar." Het aantal mkb-bedrijven in transport en logistiek wordt rap kleiner, zo stelt de krant. Door hoge investeringslasten, snel stijgende kosten en gebrek aan opvolging vindt er een enorme consolidatieslag in de sector plaats. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Vertrouwensketen breidt uit naar shortsea in Rotterdamse haven
-
Onderzoek naar extra ontsluiting IJsselmondse Knoop voor Dutch Fresh Port
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Nieuwe Chinese registratie-eisen voor plantmateriaal en stekken per 15 december
-
Dag van de Vrachtwagenchauffeur: chauffeurs in het zonnetje gezet
-
Grenscontroles Duitsland blijven groot knelpunt
-
Antwerpen schaft spreidingstoeslag af voor elektrische trucks
-
Douane Rotterdam verkort aanzegtermijn voor containercontroles