Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mag een bloemetje nog wel?

Tholen - Mag een bloemetje nog wel? Of, eufemistisch gesteld, hoe kijkt de consument naar duurzaamheid? Bloemenbureau Holland vroeg het, i.s.m. onderzoeksbureau Kantar, aan een 5.000 tal bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, en probeert op basis van de respons een beeld te krijgen van het heersende sentiment. In het World Horti Center werden gisteren de resultaten met geïnteresseerden uit de sector gedeeld.

Interessant is dat deze vraag, het in twijfel trekken van het bestaansrecht van de bloemensector an sich en soms zelfs dat van de tuinbouwbouw als geheel, tot voor kort niet bestond, maar nu in het publieke domein af en toe gehoord wordt. Nu is die vraag tamelijk absurd, daar bestond in de zaal toch wel consensus over, maar gegeven dát die bestaat is het de vraag hoe daarop te acteren.

In een poging de discussie samen te vatten zou je kunnen stellen dat je er enerzijds niet van moet weglopen, maar tegelijkertijd ook zou moeten proberen 'mooie verhalen' te vertellen. Oftewel: uitdragen wat de uitdagingen zijn en wat er in de sector speelt en gedaan wordt, maar tegelijkertijd het product in al zijn dimensies presenteren. Komt er dan weer eens een schandaaltje naar boven, dan heeft de consument de bagage om dit in een groter perspectief te plaatsen.

Focus is het nieuwe IQ
Het rapport, dat een voortzetting is op eenzelfde onderzoek van vorig jaar en werd gepresenteerd door Lieke van der Loo, is hier in te zien. Ter lering en vermaak gaf Elke Geraerts vervolgens een presentatie over omgaan met afleiding. In de aandachtseconomie is 'focus het nieuwe IQ en connectie het nieuwe EQ', zo weet Elke, een gedachte die zij op prikkelende en humoristische wijze uitwerkte.