In de Human Capital Agenda heeft Glastuinbouw Nederland vijf speerpunten samengebracht om het personeel te laten groeien en bloeien. Dit zijn de vijf speerpunten:
- Arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden optimaliseren.
- Goede beloning en basisvoorwaarden
- Het werk aantrekkelijker maken - Inzetten op Leven Lang Ontwikkelen
- Professionaliseren personeelsbeleid door een lerende organisatie te worden
- Regionale ontmoetingsplaatsen creƫren voor Leven Lang Ontwikkelen - Nieuwe bronnen aanboren op de arbeidsmarkt
- Richten op nieuwe doelgroepen
- Meer aandacht voor functies in het secundair proces
- Jongeren actief betrekken
- Verhaal en perspectieven breder delen - Flexwerk duurzaam aantrekkelijk maken
- Verplichte certificering uitzendbureaus
- Voldoende en kwalitatieve huisvesting realiseren
- Duurzame ontwikkeling van internationale werknemers stimuleren - Werken in de glastuinbouw aantrekkelijker profileren
- Bouwen aan een sterke reputatie
- De reputatie bewaken en beschermen.
De Human Capital Agenda is een verdere uitwerking van de ambitie uit de eerder campagne "Love your people like your crop", waarin het belang en welzijn van internationale medewerkers centraal staat.
Bron: Glastuinbouw Nederland