Volgens Tuinzaken staat de geranium al jaren aan de top van de lijst van meest populaire perk- en balkonplanten. Een reden voor de populariteit van de geraniums is hun gemak en uitbundige bloei.
Als de zon begint te schijnen, zijn geraniums verleidelijk voor de klant. Een aandachtstrekker waardoor klanten de winkel willen bezoeken.
Speciaal voor tuincentra heeft ‘Pelargonium for Europe’ tools en materialen ontwikkeld die kosteloos en eenvoudig zijn in te zetten. Zoals sfeerfoto’s met teksten bijvoorbeeld, maar ook online video’s om consumenten te verleiden om met geraniums aan de slag te gaan.
Via deze QR-code is het mogelijk om meer dan 200 kleurrijke foto’s van Geraniums te bekijken.
Maak kennis met het promotiecollecief Pelargonium.
Kwekers en veredelaars van Pelargonium werken samen aan promotie in Europa. Zij zorgen voor media-aandacht voor geranium bij consumenten, tuincentra en bloemisten en zij bieden een database met inspiratiefotografie en -teksten. Bovendien zorgen zij voor instore-communicatie.
Bron: Tuinzaken