Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei Nederlandse handelswaarde bloemen blijft in 2022 achter op exportgroei

De totale (groot)handelswaarde van bloemen en planten, inclusief Nederland, bedroeg € 8,2 miljard in 2022. Dat is een afname van 3,1% ten opzichte van 2021. “De omzet van de Nederlandse groothandelswaarde viel met een krimp van 4,9% lager uit dan die van de export met een krimp van 2,8%”, concludeert manager Wesley van den Berg van Floridata. “Met name bloemen deden het minder goed”. Het gaat hierbij om de (groot)handelsomzet die voortvloeit naar afnemers van bloemen en planten die bij de Nederlandse consument terecht komen. Voorbeelden van afzetkanalen in de retail-/detailhandel zijn supermarkten, bouwmarkten, bloemisten, hoveniers, markt/straat handelaren, handelskwekers en e-tailers. Floridata monitort het betaalgedrag van 30.650 Nederlandse debiteuren om deze Nederlandse statistieken te kunnen genereren. 

bron: Floridata

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer