Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Valentijnsdag in Japan

"Flower Valentine" wordt ook in Japan een gewoonte

Vroeger werd Valentijnsdag in Japan gevierd met chocolade, maar tegenwoordig is het, dankzij de inspanningen van de Flowering Japan Council, ook een feestdag voor bloemen. Nobu Kaishita van Chrysal Japan Limited legt uit hoe het in de loop der jaren is veranderd, en hoe 'Flowers Valentine' nu ook in Japan een cultuur aan het worden is.

Valentijnsdag werd in de jaren zestig in Japan geïntroduceerd door chocoladebedrijven. Op deze dag van het jaar overhandigen vrouwen chocolaatjes aan mannen en tonen ze hun liefde! Dit is uniek voor de Japanse Valentijnsdag, en er wordt gezegd dat het economische effect meer dan 100 miljard JPY bedraagt.

Sinds 2010 speelt de overkoepelende organisatie, Flowering Japan Council, echter een centrale rol in de ontwikkeling van de "Flower Valentine"-beweging, waarbij mannen bloemen schenken aan vrouwen. Tegenwoordig is er geen onderscheid meer tussen mannen en vrouwen, en "Flower Valentine" heeft zich uitgebreid als een dag om bloemen te geven aan vrienden en zelfs aan jezelf.

In januari 2023 werd een enquête gehouden onder consumenten van grote bloemenwinkelketens (Hibiya Kadan, Aoyama Flower Market, Uniqlo Flower) en grootwinkelbedrijven zoals AEON. De ondervraagden woonden in het Kanto-gebied en waren tussen de 20 en 50 jaar oud. Kyoko Aoki van Gerda Research analyseerde de resultaten van 2023. Het percentage klanten dat op Valentijnsdag bloemen kocht, varieerde van 13% bij Aoyama, UNIQLO, tot 25% bij Hibiya, en 5% bij Aeon. Zij merkte op dat; "Op deze manier wordt 'Flower Valentine' ook in Japan een cultuur."

Publicatiedatum: