Greenhouse Marketeers verder als Greenhouse Sustainability

Calculeren, reduceren, compenseren én het verhaal eromheen vertellen. Dat zijn de vier pijlers van Greenhouse Sustainability, zoals Greenhouse Marketeers vanaf 1 januari 2023 gaat heten. Met een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website zet het bedrijf een volgende stap in haar ontwikkeling.

Te vaak kreeg Greenhouse Marketeers (de laatste jaren) te horen dat de naam van het bedrijf voor verwarring zorgde. Onder partners en relaties was weliswaar bekend dat de organisatie zich bezig hield met footprintberekeningen, anderen zagen het bedrijf ook regelmatig aan voor een marketingorganisatie. “Terwijl het om zoveel meer gaat dan dat”, legt marketingmanager Sandra Uitenbroek – van Schie uit. “Toen Henri Potze het bedrijf startte waren de koplopers al bezig met hun footprint. Voor hen was marketing belangrijk om op dat moment meerwaarde te geven aan de berekeningen. Nu het hele footprint-verhaal breed is geland bij bedrijven, zien we dat de motivatie om de CO2-uitstoot te verlagen niet alleen meer commercieel is. Bedrijven willen hun producten bewuster produceren om aan te sluiten bij de wensen uit de markt en om een bijdrage te leveren aan een betere wereld. De nieuwe naam Greenhouse Sustainability past daarom veel beter, want alles wat wij doen draait om duurzaamheid.”

Groen huis
Bij het zoeken van een nieuwe naam werd er bewust voor gekozen om het woord ‘greenhouse’ niet los te laten. Al verwijst dat woord voortaan meer naar een ‘groen huis’ dan specifiek naar een tuinbouwkas, zegt Uitenbroek – van Schie. “Met onze naam hebben we binnen de tuinbouw absoluut bekendheid opgebouwd, daar wil je niet zomaar aan voorbij gaan. Maar we richten ons voortaan niet meer exclusief op de tuinbouw. We willen een duurzaam huis zijn voor bedrijven uit alle sectoren.”

Het logo kan dan ook worden geïnterpreteerd als een huis bestaande uit verschillende blokken. Die blokken staan voor de disciplines van Greenhouse Sustainability: het calculeren van de footprint met o.a. de Flori Footprint Tool, het reduceren van de footprint, bijvoorbeeld binnen het Horti Footprint Chain Program of een ander toekomstig ketenprogramma, het compenseren van de footprint door middel van Fair Bamboo en het uitdragen van die duurzame inspanningen door onder meer het consumentenkeurmerk Fair Flora. “Dát zijn de vier stappen naar duurzaamheid waarmee wij het verschil willen maken als Greenhouse Sustainability. Vanaf 1 januari nemen we onze nieuwe naam en logo officieel in gebruik, tot die tijd zitten we in een overgangsfase.”

Logische stap
Zo gaat de nieuwe website www.greenhouse-sustainability.com deze week wel al live en prijken de nieuwe naam en logo ook al op het eindejaarsgeschenk voor relaties. “We gaan stap voor stap over, maar alles is in feite klaar voor de echte lancering in het nieuwe jaar. Tijdens de IPM in Essen zullen wij ons dan voor het eerst naar buiten toe als Greenhouse Sustainability presenteren”, aldus Uitenbroek – van Schie, die het een ‘logische stap’ in de ontwikkeling van het bedrijf noemt. “Het past bij het steeds meer volwassen worden van ons bedrijf. We zijn de fase van startup inmiddels ontgroeid en zijn nu een serieuze, professionele scale-up. Vanuit de markt hebben we de afgelopen jaren enorm veel vertrouwen gekregen. We kijken ernaar uit om nu de volgende stap te zetten op gebied van footprints en duurzaamheid, zowel binnen als buiten de tuinbouw.”

Voor meer informatie:
Greenhouse Sustainability
www.greenhouse-sustainability.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven