Voor een organisatie, of in dit geval de sector, is niets zo belangrijk als zijn of haar reputatie. Een reputatie bouw je langzaam op en koester je. Maar zoals het gezegde zegt; reputatie komt te voet en gaat te paard. Er is te voelen en zien om ons heen dat de maatschappij zich roert.
Men wordt kritischer en door o.a. de sociale media wordt deze kritiek sneller verspreid. Een satirisch item bij Arjen Lubach legt zaken bloot en plant - hoe je het ook wendt of keert - een zaadje in het hoofd van de consument.
Greenports Nederland ziet in de sector goede initiatieven op gevoelige onderwerpen. Neem duurzaamheid, gewasbescherming, verpakkingen, gebruik van water. Ze maken stappen, ontwikkelen en innoveren. Ze proberen impact te maken op thema’s waar anderen nog van wegblijven. En toch voelen ze die kritische massa op zich afkomen. Hoe word daarmee om gegaan? Hoe zorgen ze er gezamenlijk voor dat ze regie pakken op hun reputatie? En zorgen ze ervoor dat de boodschap duidelijk over de bühne komt bij de doelgroepen.
Bron: Greenports Nederland