Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Peter ten Have in bestuur Bloemenbureau Holland

Op 14 november is Peter ten Have gestart als bestuurslid bij Bloemenbureau Holland. De directeur/eigenaar van kwekerij J&P Ten Have en medeoprichter van Decorum staat bekend als een pragmatisch bestuurder met een groot netwerk in zowel de productie als de handel. Voor bestuursvoorzitter Marco van der Sar is de komst van Ten Have belangrijk, juist in deze tijd. “Peter is een groot verbinder voor wie vooral het belang van de sector voorop staat.” Ten Have neemt de plaats in van Bert Schouten, die sinds mei 2018 deel uitmaakte van het bestuur.

Ten Have deed door de jaren heen ruime bestuurservaring op, eerst als voorzitter van kwekerscollectief Decorum en later onder andere als kringvoorzitter bij Royal FloraHolland. Vanuit die ervaringen staat de waarde van het collectief voor hem recht overeind. “Dat geldt ook voor generieke promotie. Die meerwaarde wordt niet altijd gezien en daar maak ik me zorgen over. Promotie voor bloemen en planten is in het belang van de hele sector. Ik kan en wil daar actief aan bijdragen. En dat doe je niet door aan de zijlijn te blijven staan.”

Nauwe samenwerking
In 2020 was Ten Have nauw betrokken bij de campagne Fill the distance with beauty. De internationale bloemen- en plantencampagne, die door het Bloemenbureau werd gecoördineerd, was het antwoord op de fysieke en emotionele afstand die in coronatijd werd gevoeld. De collectieve campagne was het resultaat van nauwe samenwerking tussen meer dan dertig internationale partijen. “Ik heb toen gezien wat je samen kunt bereiken in promotie. De consument is gestimuleerd om meer bloemen en planten te kopen, juist in die coronaperiode.”

Als bestuurder wil Ten Have de waarde van collectieve promotie van en voor de sector uitdragen. “Ik zie voor mezelf een rol naar de collega’s. Ik wil vertellen wat het Bloemenbureau doet en laten zien wat dat de sector brengt. Wie mij kent, weet dat ik dat zal doen met een kritische blik vanuit het gezichtspunt van ondernemers in de sector.”

bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: