Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dieseltekort door staking Franse raffinaderijen treft Nederlandse transporteurs niet

Tholen - Als gevolg van de staking bij TotalEnergies hebben veel Franse tankstations onvoldoende voorraad brandstof. Voor de tankstations die nog wel voldoende brandstofvoorraad hebben, staan lange rijen, zo meldt de ANWB. Nederlanders die nog naar Frankrijk reizen wordt geadviseerd om de brandstoftank te vullen in Luxemburg of België. 

Volgens Barry Zuiderwijk van H.Z. Logistics hebben de Nederlandse transporteurs in de regel geen last van het dieseltekort om de simpele reden dat ze vaak meer dan 1.000 liter bij zich hebben en hiermee over en weer naar Zuid-Frankrijk kunnen rijden. Hij verwacht ook niet dat het zal leiden tot een dieseltekort elders. "Het brandstoftekort wordt veroorzaakt door stakingen bij het personeel van een aantal grote raffinaderijen in Frankrijk. Ik verwacht niet dat er hier schaarste zal ontstaan."

"Voor ons so far so good", beaamt Marc Vreugdenhil van C. Vreugdenhil Transport. "Het merendeel van ons transport is tussen Nederland en Parijs en vice versa. We tanken zo’n 1000 liter, dus voor die auto’s is het niet nodig om in Frankrijk te tanken. En de auto’s in Zuid-Frankrijk, Loire en Bretagne hebben tot nu toe nog geen problemen gehad. Neemt niet weg dat dat zo kan veranderen."

Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft ook nog geen signalen dat vrachtwagenchauffeurs in de problemen komen.