Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Schiphol zet bloemenhandel steeds meer 'buitenspel'

Het is een wistejedatje uit bloemenland die zelfs een insider zou kunnen verrassen: ongeveer de helft van alle bloemen die uit Afrika en Zuid-Amerika naar FloraHolland worden geimporteerd landt in Brussel of Luik, alvorens naar Aalsmeer (of Naaldwijk of Rijnsburg) te worden gereden. Nog eens 10% gaat via Aken-Maastricht, waarmee er nog slechts 40% overblijft dat op Schiphol arriveert. En nog is daar niet alles mee gezegd, want naar alle waarschijnlijkheid wordt dat aandeel in de nabije toekomst nóg lager. Schiphol moet krimpen, het moet 12% terug in vluchten (naar 440.000 per jaar), waardoor ook het bloementransport zijn heil meer en meer elders zal moeten gaan zoeken.

Nieuwsblad Transport sprak met logistiek projectmanager Eline van den Berg van FloraHolland over de ontwikkelingen.