Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eenmalige restitutie na grote KOA-storing Royal FloraHolland

De grote technische verstoring op het KOA-systeem (kopen of afstand) van vorige week bij Royal FloraHolland heeft voor veel vertraging, ongemak en extra kosten gezorgd voor de leden van Royal FloraHolland, overige aanvoerders, kopers en Royal FloraHolland zelf.

Het veilen ging pas een aantal uren later van start dan gebruikelijk. Reden voor de veiling om een eenmalige restitutie uit te keren aan leden, aanvoerders en kopers, naast gemaakte excuses. 

Ruud Knorr, CCO Royal FloraHolland: “Een storing van deze omvang is in de historie van de coöperatie voor zover ons bekend nog niet eerder voorgekomen. Juist in een tijd waarin het voor onze leden, kwekers en kopers als gevolg van de energiecrisis uitdagend is te blijven ondernemen, is een storing van deze omvang extra zwaar. Het is duidelijk dat RFH er ook zelf belang bij heeft om het dagelijkse proces zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, zowel nu als in de toekomst. Daarom zijn wij continu scherp op het goed functioneren en het verbeteren van onze systemen. Een dergelijke grote vertraging in het veilen is niet iets wat onze leden en onze klanten van ons mogen verwachten. Daarom deze eenmalige tegemoetkoming, ook als expliciete blijk van erkenning voor wat dit voor onze klanten heeft betekend aan ongemak en problemen.”

Wat betekent dit voor leden en overige aanvoerders van Royal FloraHolland?
De klokprovisie voor kwekers van afgelopen vrijdag zal eenmalig gerestitueerd worden. "Dit verrekenen we met de productafrekening van komende week. Je hoeft hiervoor niets te doen en ontvangt de terugbetaling automatisch volgende week bij je uitbetaling. De verrekening zal aanstaande vrijdag zichtbaar zijn op je productafrekening."

Wat betekent dit voor kopers van Royal FloraHolland?
De serviceheffing voor kopers van afgelopen vrijdag zal eenmalig gerestitueerd worden. "Dit verrekenen we via de klokfactuur van aanstaande vrijdag waar je de verrekening op zal vinden. Je hoeft hiervoor niets te doen en ontvangt de verrekening vervolgens automatisch."

Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn, dan kun je contact opnemen met de Klant Contact Centrum via +31 88 789 89 89.

Bron: Royal FloraHolland 

Publicatiedatum: