Volgens cijfers van Rijkswaterstaat is het aantal uren oponthoud op de weg tussen december 2021 en april 2022 toegenomen met maar liefst 21,6 procent. En verreweg de meeste van die files stonden bij ons in de regio Rijnmond, zo meldt NOS. In het rapport van Rijkswaterstaat worden 'oplossingswegen' genoemd die de hinder op de bovenstaande trajecten moeten verminderen, maar dat kent nog wat haken en ogen. Volgens het rapport zorgt de huidige stikstofproblematiek er namelijk voor dat er voorlopig geen besluiten over infrastructuur worden genomen. Dat betekent dat de 'oplossingen' lang op zich laten wachten.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Nieuwe Chinese registratie-eisen voor plantmateriaal en stekken per 15 december
-
Dag van de Vrachtwagenchauffeur: chauffeurs in het zonnetje gezet
-
Grenscontroles Duitsland blijven groot knelpunt
-
Antwerpen schaft spreidingstoeslag af voor elektrische trucks
-
Douane Rotterdam verkort aanzegtermijn voor containercontroles
-
Rederij CMA CGM hervat volledige dienst via Suezkanaal
-
Bedrijven moeten door Certex vaker extra gegevens aanleveren bij in- en uituitvoer
-
Wegvervoerders stellen ultimatum aan ECT: mogelijke blokkades in Rotterdam