Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemenbureau Holland presenteert resultaten en plannen voor komend jaar

Op 21 juni vond de Jaarpresentatie van Bloemenbureau Holland (BBH) plaats. De verschillende collega's vertelden over behaalde resultaten en wat de toekomstplannen zijn. Ook Ruurd Hielkema, Senior Research Consultant bij Motivaction, gaf een presentatie over hoe het perspectief van de consument op bloemen en planten zich sinds 2018 heeft ontwikkeld. Tot slot stelde de nieuwe algemeen directeur, Yvonne Watzdorf, zich voor en deelde zij haar visie op de toekomst van Bloemenbureau Holland.

Terugblik
Bloemenbureau Holland is verantwoordelijk voor de algehele verkoopbevordering van bloemen en planten. Die inspanning levert het bureau in samenwerking met telers, handelsorganisaties en andere bedrijven in de branche. Bloemenbureau organiseert campagnes en shopper activaties, die zowel de omzet een boost geven als de koopintentie van de consument stimuleren.

De campagnes zijn gericht op het genereren van aandacht voor bloemen en planten. Ze worden gemaakt in nauwe samenwerking met de branche. Via stakeholdersessies vraagt BBH kwekers en handelaars om input, die vervolgens in de campagnes worden verwerkt. Ruurd Hielkema presenteerde de resultaten van deze samenwerking over de afgelopen paar jaar.

De belangrijkste doelstelling is de koopintentie van de consument te verhogen. Uit de onderzoeken van Motivaction blijkt dat de communicatie een positief effect heeft op de koopintentie van de consument, vooral bij de belangrijkste doelgroepen: de zgn. Aesthetic Explorers en de Status Seekers. Om die reden zullen campagnes en shopper activaties ook de komende jaren centraal staan in de samenwerking met de branche.

Bekijk hieronder een video voor een overzicht van de verschillende campagnes en activiteiten in 2021:

Vooruitblik
Met de campagnes wil het Bloemenbureau de aandacht van de consument trekken. Om dat te kunnen blijven doen, bedenkt men frisse, nieuwe campagnes, die een aanvulling zijn op de campagnes die al langer lopen. Voor zowel bloemen als planten moet men de details van de nieuwe campagnes nog uitwerken, maar over de richting kan men wel al iets zeggen. Voor planten zal het gaan over de manier waarop de natuur voor ons zorgt. Voor bloemen over hoe die een bron van vreugde zijn.


Een overzicht van de belangrijkste campagnes, met links planten en rechts bloemen. Klik hier voor de afbeelding in het groot.

bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: