Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Shypple lanceert ‘s werelds eerste digitale expediteursplatform voor AGF-producten

Shypple lanceert het eerste digitale expediteursplatform voor AGF-producten. Dit maakte de digitale expediteur bekend op Fruit Logistica, het grootste evenement voor de logistiek van groenten en fruit dat jaarlijks in Berlijn wordt gehouden. Met het platform adresseert Shypple de specifieke behoeften van verschepers van gekoeld transport. Het biedt een snelle, betrouwbare en efficiënte oplossing voor producten waar flexibele en snelle verscheping noodzakelijk is. Het platform is vanaf dit voorjaar beschikbaar voor Shypple-gebruikers.

In de markt voor versproducten, zoals voedsel en planten, is vrachtvervoer nog altijd sterk afhankelijk van Excel-spreadsheets, e-mails, telefoontjes en andere foutgevoelige middelen om de supply chain te beheren. Vanwege de overspannen containermarkt, waarin toenemende vertragingen voor onzekerheid zorgen, is snel en efficiënt transport een behoorlijke uitdaging. Dit geldt vooral voor bederfelijke waren, waar artikelen met een korte houdbaarheid zo snel mogelijk vervoerd moeten worden om vers te blijven.

Shypple voegt extra functies toe om aan behoeften van verschepers van gekoeld transport te voldoen. Waar veel oplossingen leunen op de GPS-data van containerschepen implementeert Shypple ‘near realtime’ terminal data in het platform. Daarin zijn ook de meest actuele wachttijden opgenomen. Verschepers weten zo precies wanneer een vracht wordt gelost. Op basis daarvan richten ze de rest van de supply chain in, zodat bijvoorbeeld vrachtwagens direct na lossing worden ingepland.

Met het Shypple-platform hebben gebruikers al hun transportactiviteiten overzichtelijk in een platform. Alle teams, van het koelhuis of magazijn tot de verkoopafdeling, zijn zo voorzien van de meest actuele vrachtinformatie zodat de hele organisatie hier direct op in kan spelen.

“De traditionele logistiek voor verse goederen ondergaat met kleine en grote innovaties een ware transformatie. Deze innovaties zijn hard nodig om verse goederen zo snel mogelijk van de ene naar de andere kant van de wereld te brengen, juist nu de containermarkt zo gespannen is”, aldus Jarell Habets, CEO en oprichter van Shypple. “Wij zijn trots dat we het eerste ‘perishable’ platform ter wereld lanceren. Het platform geeft veel inzicht en gemak en is daarmee een essentiële troef om gekoelde producten snel van A naar B te brengen.” 

Voor meer informatie:
www.shypple.com 

Publicatiedatum: