Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
bevindingen WDD

Consument betaalt 15% meer voor bloemen en planten in de supermarkt

De omzet van bloemen en planten via het retailkanaal blijft gestaag groeien. Bedrijven met eigen verkooppunten in de supermarkten zagen hun omzet stijgen met 28%. Die conclusie trekken analisten van WDD op basis van data analyses in de sierteeltmarkt.

De omzetstijging is ook te danken aan een hogere verkoopprijs, die in 2021 gemiddeld steeg met 15% ten opzichte van het jaar ervoor.

De consument neemt steeds vaker een bloemetje mee in de retail, of het nu de supermarkt of de bouwmarkt is. De verwachting is dat deze trend de komende jaren zal aanhouden in de sierteeltmarkt. Volgens een rapport van de Rabobank zal het marktaandeel van de retail en online gezamenlijk zelfs stijgen naar 60%.

De snelle toename van de verkoop via het (r)etailkanaal heeft te maken met het veranderende koopgedrag van de consument en de snelle ontwikkeling van e-commerce, denk aan online bloemenverkoop via bijvoorbeeld Fleurop en Topbloemen, maar ook bol.com of Amazon.

Voor meer informatie:
WDD
www.wdd.nl 

Publicatiedatum: