Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

April en mei zijn cruciaal voor tuincentra

Uit het Structuurrapport Tuincentra 2021 blijkt dat de maanden april en mei cruciaal zijn voor tuincentra. Ruim 28 procent van het online zoekverkeer, gerelateerd aan tuincentra, vindt in deze twee maanden van het jaar plaats.

Op basis van het maandelijkse zoekvolume in de Google zoekmachine van aan tuincentra gerelateerde zoekopdrachten over de afgelopen vier jaar is goede inschatting te maken van de maandelijkse omzetverdeling van een gemiddeld tuincentrum (er vanuit gaande dat het algoritme van Google correct werkt). Hierbij geldt dan wel dat er vanuit wordt gegaan dat een zoekopdracht, in welke maand dan ook, een even groot deel van de omzet vertegenwoordigt.

De bijna negen miljoen zoekopdrachten gerelateerd aan tuincentra over de afgelopen vier jaar zijn per maand geanalyseerd. Hierbij is gemeten hoe groot het zoekvolume-aandeel per maand is over de afgelopen vier jaar. Indien er iedere maand evenveel wordt gezocht, dus gelijkmatig over het hele jaar verdeeld, dan zou het maandelijkse aandeel in het zoekvolume 8,3% zijn (100%/12 maanden).

Onderstaand figuur toont het aandeel van het jaarlijkse zoekvolume per maand van zoekopdrachten gerelateerd aan tuincentra over de afgelopen vier jaar. Daaruit valt af te lezen dat het zoekvolume een piek kent in het voorjaar. In de maand mei wordt er relatief veel gezocht met tuincentra gerelateerde zoektermen. Deze maand vertegenwoordigt 14,6 procent van het jaarlijkse zoekvolume. In de maanden januari en februari werd er het minst gezocht.

Maandelijks aandeel in het zoekvolume

De vraag is wel of dat het Google algoritme kerstartikelen voldoende als gerelateerde artikelen aan tuincentra behandelt. Want uit het figuur blijkt dat de maand december precies op het gemiddelde van het jaar uitkomt.

Bron: Structuurrapport Tuincentra 2021

Voor meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo 
T: 0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: