Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kritiek VGB op tarieverhoging FloraHolland:

"Alle investeringen worden nu namelijk wel heel eenzijdig bij kopers (én kwekers) neergelegd"

Het bestuur van de Vereniging van groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) kan zich niet vinden in de tarieven die RFH per 1 januari 2022 bij klanten in rekening brengt. De VGB heeft op 1 november jl. de voorgestelde tarieven ‘voor kennisgeving’ ontvangen met daarbij de opmerking dat voor vragen, opmerkingen en suggesties contact opgenomen kon worden, zo deelt de vereniging op de eigen website.

Een afvaardiging van het bestuur heeft met een delegatie van RFH gesproken over de tarieven. De VGB snapt dat ook RFH met hogere kosten geconfronteerd wordt, maar vindt niet dat deze kosten op de voorgestelde wijze aan klanten doorgerekend kunnen worden.

De VGB heeft RFH daarom 'veel suggesties en argumenten meegegeven om de tarieven niet aan te passen en/of andere keuzes te maken.' Ook is gevraagd welke besparingen RFH intern denkt te kunnen maken; alle investeringen worden nu namelijk wel heel eenzijdig bij kopers (én kwekers) neergelegd.

"Wij hadden verwacht dat RFH meer zou doen met onze reactie, kritiek en suggesties. Wij zijn zwaar teleurgesteld in het feit dat er slechts marginale aanpassingen gedaan zijn en hebben RFH laten weten dat wij ons niet kunnen vinden in de vastgestelde tarieven voor 2022."

Met ingang van 2022 zijn de RFH-tarieven onderdeel van discussie in de verschillende Klantenplatformen zo heeft de VGB met RFH afgesproken. "Wij vinden dat rond de zomer per Klantenplatform de tarieven duidelijk moeten zijn en dat veranderingen niet kunnen worden doorgevoerd als er in het Klantenplatform geen overeenstemming is. Daarom is het belangrijk om al in het eerste kwartaal in de verschillende Klantenplatformen het gesprek aan te gaan over de structuur van tarifering; waarbij wij graag zien dat sprake is van ‘kosten-maker’ is ‘kosten-drager’. Wij hopen dat er met deze nieuwe werkwijze beter naar klanten geluisterd wordt."

Bron: VGB

Publicatiedatum: