Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Orchideeënsector zet handtekening onder strategisch meerjarenplan

De promotieplannen van Orchidee Nederland kunnen wederom rekenen op een groot draagvlak binnen de orchideeënsector. Dit blijkt uit de driejaarlijkse stemming die donderdagmiddag 25 november tijdens de online productbijeenkomst gehouden is. 74% van de omzet bracht zijn stem uit, waarvan 95% voor stemde.

“Een prachtig resultaat! De orchideeënsector zet hiermee massaal haar handtekening onder onze plannen voor de komende drie jaar én een verhoging van de heffing met 0.025% naar 0.125%. Dit doen ze natuurlijk niet zomaar, hieruit blijkt dat we het goed doen. En daar zijn wij als FPC en Orchidee Nederland natuurlijk enorm blij mee”, zegt Joost van Adrichem, FPC-voorzitter Potorchidee.   

Twee pijlers
Sinds 2012 is de organisatie van de product specifieke promotie van Orchideeën ondergebracht bij Orchidee Nederland. Zij schetste in samenspraak met de FPC de contouren voor het nieuwe strategische meerjarenplan. De afgelopen maanden zijn de betalende kwekers op verschillende manieren betrokken geweest bij het fine tunen van dit plan. Duurzaamheid & Ketencommunicatie en Markt & Promotie vormen de twee pijlers van het geheel. “Maar ook kennisdelen met én inspireren van ondernemers vormt een belangrijk onderdeel”, vindt de FPC-voorzitter. “Het is niet alleen dóór de sector maar zeker ook vóór de sector.”

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: